Monday, May 23, 2016

Cake Boss.

Assalamualaikum...


Cantik kan kek kat atas rasa dia pun sedap... saya tengok dari awal dia buat sampailah jadi macam ini.

Kawan2 semua jangan salah sangka takde maknanya saya nak belajar buat kek atau seangkatan dengannya. Cukuplah dulu saya belajar setiap hari Ahad masuk class. Orang lain dah dapat pulangan yang saya ini ulang buat pun tidak. Semua resepi tersimpan dan teknik nak membuat pun dah banyak yang lupa.

Ingatkan bila dah belajar bolehlah ambik order dari keluarga ke kawan2 ke jiran ke tapi semuanya tinggal harapan. Penyakit malas melanda... Kadang2 bila time rajin kalau ada buat makan2 dikalangan keluarga adalah buat tapi siap pesan jangan ada yang nak order. Anak buah ada juga cakap kek yang saya buat kadang2 lebih sedap dari sesetengah kek yang jual dikedai hahaha.....

Saya kagum dengan rakan2 saya yang sama belajar dulu ramai yang sudah dikenali pembuat kek dan roti yang sudah dikenali ramai.

Kalau kawan2 nak tahu kek yang diatas adalah dari Buddy Cake Boss khas untuk mother dia yang saya tonton di channel TLC.

p/s: dulu saya belajar dekat Bake With Yen.



11 comments:

Yana Yani said...

saya pun suka tengok cake boss tu
bezanya saya tak penah p kelas buat kek
cuma minat aje...huhu

paridah said...

CAKE YG CANTIK N SEDAP TU...RUGI XGUNAKAN ILMU BUAT KEK KALAU DH ADA ZAI..TAPI ELOK JUGA GUNAKAN UTK FAMILI.

saniahibrahim said...

Cantek lah kek tu kak zai,rasanya tentu sedap sangat kan.
Sekurang2 nya kak zai ada juga ilmu membuat kek ,kalau saya mau jadi lempeng je :-)

Qhaifa Nur said...

Alahai keknya...comel sgt
untungnya ada masuk kelas...

Unknown said...

memang teringin kakzai nak buat kek yg cantik macam tu
saya pun ada gak pergi kelas
tapi tak buat pun haha

kakzai jangan lupa bagi alamat pada kaknoor ya
utk saya bagi poskad dari sini
tulis lah letak kat komen yg latest ok

azieazah said...

Kak Zai.. saya ni puluh tahun dah tak pegang oven. Masa zaman anak dara dulu rajin la jugak. Dah bekeluarga ni... adoi laaa..

Semua main beli jer Kak Zai.
Ilmu yang Kak Zai belajar tu, suatu hari nanti pasti berguna.

OKje said...

Kak Zai, saya rasa kalau saya masuk class buat kek, saya pun jadi mcm Kak Zai jugaklah hihi..... membazir bayar yuran je kekdahnya hihi....
Saya pun kagum dengan mereka yg rajin ni. Ada jugak rasa cemburu tap tulah hanya sekadar cemburu jerlah haha ...

Mummydearie said...

Sedapnya kek ni! Tengok pun boleh tahu dah kesedapannya. Punyalah dahsyatnya deria saya!

Saya ada hati nak belajar buat kek ni sebab tengok sepupu saya yang saya tahu dulu-dulu pun sama aje kekdah macam saya tapi sekarang ni maju dah buat bisnes kek ni. Tapi kalau setakat cemburu mengatasi keinginan untuk berdaya saing, memang tak jadi jugakan Kak Zai ^_^

Normala Saad said...

Satu waktu dulu pernah duk berlajar buat cake..tak pernah jadinya..last2 duk makan kek oren tu juga..

babYpose said...

Bagus Kzai pegi kelas kira rajin tu cuma nak ambik order tu satu pekerjaan kan..mesti sedap kek kzai sebab anak sedara puji :)

raihanah said...

memang cantik, kalau dah belajar kenalah mempraktikkan ye tak