Monday, June 02, 2014

Sibuk Dengan Jenjalan.

Salam

Salam sejahtera, salam sayang dan salam rindu buat semua rakan2. Harap semuanya sihat dan dapat menjalankan tugas dengan baik dan mendapat keberkatan dari Dia yang maha Esa, In Sha Allah amin.

Tak tahulah masih ada ke orang yang nak membaca blog saya sebab sudah agak lama menyepi.
Banyak sangat N3 yang sepatutnya saya update tapi disebabkan saya agak sibuk seketika, bukan disebabkan banyak kerja tapi sibuk dengan jalan2 yang tak berkesudahan hehehe...

Awal bulan Mei saya, hubby dan dua orang anak perempuan bercuti ke Perth, Australia. Kami disana selama 5 hari. Dapat tengok dolphin lumba2 dengan cruise, jalan2, shopping dan yang paling best dapat makan fish & chip yang paling sedap yang pernah saya makan. In sha Allah di lain N3 saya akan ceritakan percutian saya sekeluarga yang sudah basi ke Perth Australia.

Balik dari Perth kami ke Kelantan, jenjalan ke Rantau Panjang. Shopping lagi tapi tak banyak. Saya jumpa Multi Purpose Non Stick Cooker. Dah lama nak beli tapi tertangguh2 akhirnya jumpa yang new series. Lagi bagus selain boleh memanggang ianya boleh juga digunakan untuk mengukus.

Balik dari Kelantan saya ke Melaka menghantar adik untuk melanjutkan pengajian disana. In Sha Allah jika diizinkan adik akan menghabiskan pengajiannya disana untuk beberapa tahun. Selepas itu saya mengikut hubby ke Alor Setar dan terus ke Terengganu ikut jalan Grik atas urusan kerja. Singgah sekejap di Royal Belum menghayati Tasik Banding yang sangat luas. Kelmarin pula saya ke Melaka sekali lagi untuk menghantar barang keperluan adik.

 Bulan Mei yang agak sibuk dengan jenjalan tapi selepas ini mungkin kurang berjalan sebab anak2 sudah kembali dengan urusan masing2. Minggu depan saya akan tinggal ke seorangan sebab hubby akan ke Cina atas urusan kerja. Hubby mengajak saya turut serta tapi saya menolak, takut dan kurang minat.
 






6 comments:

Irfa said...

wah! sakan jalan2 ye
sy x penah pegi perth
rantau panjang pun baru 2kali sampai, wpun asal dr kelantan ;)
nt kena rajin masak ye dgn ada pan tu.hihi

Acik Erna said...

Assalam zai..camana rupa periuk tu.nanti tunjuk gambar ye

Bunda_nora said...

haah lah nape takada gambar periuk tu?...

Kakzakie Purvit said...

Puas Kak Zai berjalan sepanjang bulan May ye.. Oh adik dpt sambung belajar di Melaka - dekatlah sikit ye kak zai..

saniahibrahim said...

Assalam ,terimakasih kerana sudi jengah blog sya yg alakadar tu..salam persahabtan juga dari saya.

NEKCIK said...

wah Zai dari ostolia hingga rantau panjang...banysknya jalan jalan. ..takpe luas pandangan kan