Assalamualaikum...
Tahun lepas sekitar bulan October saya membawa tetamu makan diRestoren Singgah Selalu diJohor Baharu. Sebelum ini beliau selalu makan disini sebab pernah tinggal diJohor Baharu dan sekarang kembali ke negara asalnya.
Masakan direstoren ini memang terkenal dengan kesedapannya dan layanan pun sangat memuaskan. Nak dijadikan cerita salah satu dari minuman yang kami order terdapat bullet stapler. Bila dipanggil dan diberitahu dengan segera ditukar kepada minuman yang baru. Pelayan yang bertugas berkali2 meminta maaf atas kecuaian.
Setelah habis makan hubby ke kaunter pembayaran. Sebelum berlalu tiba2 casher menghulurkan rm30+++ kepada hubby. Hubby tanya untuk apa duit ini jawabya dia potong 10% dari jumlah bil atas kecuaian yg dilakukan oleh pekerjanya. Tidak hairanlah restoren ini setiap kali dikunjungi pelanggannya memang ramai. Sikap bertanggung jawab, layanan yang bagus dan cepat membuatkan restorennya terkenal bukan saja dikalangan penduduk setempat tapi boleh katakan orang luar juga.
Gambar ihsan dari google
11 comments:
bagus layanan dia sanggup bagi potongan harga kan.Macam ni boleh lah singgah selalu.
#kak zai terimakasih atas komen akak,menitis airmata saya membacanya...
begitulah yang sepatutnya kan. Tak payah nak bertekak atau deny itu ini. Yang penting bisnes jalan terus.. customer pun happy.
Selama berpuluh tahun kakak makan di situ belum jumpa masalah ini KakZai
Sebab itu keluarga kakak memang jadikan restoran ini tempat persinggahan kami selalu
Owner dia pun dah kenal kami (kenal mukalah tapi tak tahupun nama)..
selalu baca kat blog kak zakie je pasal makan2 sodap kat restoren ni...saya tak penah lagi singgah sini kak...cik boss penah jugak mengajak tapi saya tolak sebab nampak cam penuh je pelangan nye...lain kali mesti kene try gak makan kat sini...nampak sume pon menu sedap2 :)
Yelah kan Kak Zai ....agaknya benda benda ginilah buat restoren tu org suka datang hihi....
Bagi saya makanan dia mmg sedap pun, service pun bagus. Kalau lauk tengahari tu mmg banyak pilihan. Pendik kata mmg peninglah nak pilih lauk hihi
KEPENTINGAN PELANGGAN YANG DIJAGA SEBAIKNYA ADALAH STRATEGI PERNIAGAAN YG SEPATUTNYA DIAMALKAN SEMUA PENIAGA AGAR PELANGGAN DTG BERKALI KALI BUKAN SETAKAT SEKALI JE..KAN ZAI.
assalamualaikum kakzai
macam teringin je nak pergi lah
tunggu lah bila ada rezeki dan pulang kampong nak JJCM kt sinilah
Assalamualaikum...singgah jap...
InsyaAllah kalau kami ke sana...bolehlah jadikan restoran ini sebagai retoran pilihan...
bagusnya...siap ada potongan lagi
JM pernah order minum pastu ada semut..dorang tukar yg baru tp x de lah potongan harga tu..ni kedai lain lah bukan kedai ni
Singgah sini.....Kak Zai masak apa hari ni.... Sedap bau sampai Cheras ni ha hihi
Post a Comment