Wednesday, October 08, 2014

Suka Tak?

Salam...

Apa khabar semua? Sibuk dengan tugas seharian. Mudah2an apa saja yang kita lakukan semoga mendapat berkat dari Allah swt.


VANTAGE






Ada tak kalau sesiapa yang nampak benda2 macam yang kat atas tu dia akan cakap...tak heranlah benda2 ni baik beli benda lain membazir duit aje. Atau pun... satu hari nanti saya mesti beli tak dapat satu set sebiji dua pun jadilah.

Kalau si suami pula...pilihlah yang mana nak, satu set lagi bagus atau dia akan cakap ingat abang ada duit ke nak beli pinggan mangkuk yang harganya dekat empat angka. Baik beli pinggan mangkuk yang murah2 sama aje cuma digunakan untuk letak makanan.

Selalu pun kalau pinggan mahal orang simpan dalam almari aje bila nak makan guna pinggan murah atau plastik alasan takut pecah.


Apa jawapan kawan2 semua...

Mesti ada yang teringin atau ada yang sudah memilikinya.

Saya ambik gambar pinggan ini semasa saya pergi ke Rantau Panjang, Kelantan. Ada satu kedai tu menjual pinggan mangkuk dan barangan dapur yang ada brand. 


P/s: kalau sesiapa pergi ke Australia jangan lepaskan peluang membeli pinggan Corelle sebab harga dia jauh lebih murah dari kat negara kita.



9 comments:

Suria Amanda said...

Dah beli 4 set masa pi Langkawi bulan lepas...hihihi....dh x ngidam dh

Sura Mohd said...

hehe..dah nama pompuan..suka dengan pinggan mangkuk camni...kalau boleh semua nak..kalau sura balik kg pon..jarang pergi Bebas cukai..:)

kakrose said...

Zai memang teringin nak ke Ausie. dengar cerita corelle sangat murah..

Jari Manis said...

Kak Zai..jgn kakta Kak Zai..kalau JM tgk ni pun dh meleh air liur ni..geram je..tapi bila tgk poket duit terus diam..x mampu..mmg akan terfikir satu hari nanti nak ada satu set :-)

Betul tu..hari tu JM tgk harga Corelle di Sydney..ya ampun murah berganda2,,mmg nak beli tapi luggage x cukup kilo huhuh

Nieda Ramly said...

saya suka bunga yang pertama dan last.
pinggan mangkuk saya dari langkawi saja.

Nieda Ramly said...

saya suka bunga yang pertama dan last.
pinggan mangkuk saya dari langkawi saja.

Normala Saad said...

Hehehe...kak yang duk Langkawi..pinggan mangkuk menimbun..vantage kiri kanan..tapi tak pernah beli pun...ada hati tapi selalu pejam mata saja..

Kakzakie Purvit said...

Kalau org perempuan kakak rasa tak percayalah tak teringin. Cuma kena ukur baju itulah yg tak terbeli-beli Kak Zai. Nak tunggu beli kat Australia entah bila nak jejak sana Kak Zai...

Sweetie Yuz said...

Dimana boleh beli? Terima kasih