Friday, August 22, 2014

Alfatihah.

Salam Jumaat...

Air mata mencurah2 semasa menonton siaran langsung kepulangan 20 dari 43 jenazah mangsa MH17 diturunkan dari kapal terbang untuk disemadikan dikampong halaman masing2.Tidak ada pertalian darah tapi hati ini begitu tersentuh dan menyayat hati. Bagaimanalah agaknya perasaan ahli keluarga mangsa yang terlibat. Hanya Allah yang mengetahui.

Hanya doa yang dapat kita titipkan buat mereka yang terpilih. Kepulangan mereka diberikan penghormatan dan disambut dengan perasaan pilu setiap rakyat diMalaysia. Buat keluarga mangsa diharap dapat bersabar dengan ujian Allah swt ini. Semoga mangsa aman disana dan ditempatkan bersama orang2 solihin.

Alfatihah..


6 comments:

IndaMarya said...

Zai, kami di sek semua bertafakur .then sama2 berzikir for those beautiful souls..budak2 berbaris sepanjg corridoor.mengangkat tgn berdoa.moga Allah kabulkan doa kita.

Kakzakie Purvit said...

Betullah Kak Zai.. kami dipejabat ni bila menonton tv sama-sama sampai tak keluar suara semuanya bungkam. Mata semuanya berair.. sedih.

Jari Manis said...

setul kak Zai..JM pun sama setiap kali berita paparkan kisah MH17 ni mmg tak leh tahan sebak tu. Ya Allah mmg berat dugaan ke atas keluarga mangsa. Al-Fatihah kepada mereka yg beragama islam dan semoga mereka bahagia di sana..aminn

NEKCIK said...

iyaa JM..memang sebbak dan berderai air mata kalau kita concentrate sangat..nekcik rasa sebak..tapi tengok kejap kejap..pergi lahh dapo cari air...saje nak alihh perhatian

OKje said...

Alfatehah.....

Suria Amanda said...

SA pun sedih gila masa tu...walau bukan dari keluarga kita but as a normal human...kita tetap terasa sbb mereka saudara seislam kita..kan?