Monday, April 13, 2015

Tanah Lot Bali

Assalamualaikum....

Nak share dengan rakan2 gambar masa bercuti di Bali. Gambar kat bawah ni dinamakan Tanah Lot. Terdapat dua pura diatas batu, satu diatas bongkahan batu dan satu lagi diatas tebing. Pura disini untuk pemujaan penjaga laut. Disini juga kita boleh melihat matahari terbenam yang sangat cantik.






Macam batu belah batu bertangkup

Waktu petang air disini surut dan boleh seberang ke pura.





Gambar yang kat atas ni terdapat ular putih yang dipanggil ular suci. Dipintu masuk ada penjaga yang akan mengenakan bayaran setiap pengunjung yang nak melihat ular.








8 comments:

paridah said...

CANTIKNYA VIEW TENANG N DAMAI..

Bunda a.k.a KN said...

Gerun dan gayat bunda tengok gambar yang pertama tu kak zai..

Gambar kedua2 terakhir tu cantik dan tenang dengan model yang cantik bergaya tu..

Sweetie said...

Saya dah sampai sini tahun 2002 dulu kak Zai. Bila saya berdiri di atas tebing tinggi tu dan memandang ke laut, rasa ngeri dan seram pun ada... nampak Lautan Hindi hitam dan gelab.

saniah ibrahim said...

cantek dan unik pemandangan di sana kak zai ,mungkin tak dapat di tempat2 lain.

Nieda said...

cantiknya pemandangan

Kakzakie said...

Kalau di Bali tu kan Kak Zai banyak yg masih mengamalkan tradisi Hindu. Itu yg kata sini ada penjagalah situ ada penjagalah... Tapi yg pasti pantai dia sangat cantik.

Adik tu posing bukan main lagi ye:)
Memang cantik background tempat adik posing.

hainom OKje said...

Femes tempat ni kan Kak Zai....Mmg cantik pun tempat ni kan Kak Zai....

eelobor said...

cantik sungguh pemandangan sini. bila la saya pun nak sampai gak.... nak kena menabung nih