Tuesday, March 29, 2016

Ronda2 Dengan Anak Menantu.

Assalamualaikum....

Hari Ahad semalam anak menantu bawa saya dan hubby jalan2. Dibawanya ke KL ronda2 punyalah penat dan panas. Makan tengahari dibawanya ke restoran Yusof Haslam. Selain dapat makan lauk yang sedap2 dapat makan kuih lompat tikam yang juga sedap sebagai dessert. Segan nak ambik gambar sebab terlalu ramai orang.

Lepas itu dibawa pulak ke Sungai Buloh. Apa lagi penuhlah boot dengan pokok bunga dan baja. Balik dari Sungai Buloh punyalah haus. Katanya nak mencari air minuman yang special pada hal banyak aje jual cendol dan air kelapa. Pergi ke Subang Jaya jumpa sebuah kedai ice cream yang dipanggil Sangkaya. Makan ice cream dalam tempurung kelapa. Malamnya pula kami ke Secret Recipe

ice cream dlm tempurung




Terasa juga penat bila sehari suntuk berjalan. Apa pun seronok bila anak menantu menggembirakan hati kita. Syukur alhamdulillah.




14 comments:

saniah ibrahim said...

Sedapnya kak zai,berbagai makanan menyelerakan.
Takpelah kak zai penat tapi seronok kan jalan2 makan2'dengan anak menantu.

Malinda said...

penat memang la penat kak lagi2 cuaca yg panas kemain sekarang ni...tapi cam berbaloi2 gak ar kan dapat makan sedap2 pastu dapat beli pokok bunga pulak tu...best nyeeee... :)

anajingga said...

wah kak zai, ronda habis ni..tak kisahlah kan sekali dengan pakej makan2 sedap lak tuu.. :)

paridah said...

Menikmati hidangan menyelerakan dibelanja anak menantu sedap tu...saat indah bersama keluarga tercinta.

Kakzakie Purvit said...

Ini yg dikatakan penat tapi menggembirakan KakZai
Bukan selalu pun oklah kan
Makan tak kisah sangat tapi dpt beli pokok bunga dan baja tu yg best sangat:)

Bunda_nora said...

Betul tu seronokkan sesekali berjalan ...makan angin...santai2 anak beranak kan... hilang sekejap masaalah..

Sweetie said...

Pendek kata ratalah satu Kolumpor berjalan... semua cukup... balik rumah terus tido je.

babYpose said...

Seronok keluar bersama anak menantu, mereka fikirkan semua, k zai nikmati ja :) Alhamdulillah

Qhaifa Nur said...

Dapat keluar..dapat makan sama2..walaupun penat seharian berjalan..indahnya saat itu kan

hainom OKje said...

Kak Zai saya baca entri pun terasa penat tau....mcm tak berhenti satu hari nampaknya tu hihi....
pergi Kl balik Sg Buloh singgah Subang Jaya.....pergh!!Mmg penat lenguh kaki tu.
Ni yg menantu oversea tu ke Kak Zai...

hainom OKje said...

Kak Zai saya baca entri pun terasa penat tau....mcm tak berhenti satu hari nampaknya tu hihi....
pergi Kl balik Sg Buloh singgah Subang Jaya.....pergh!!Mmg penat lenguh kaki tu.
Ni yg menantu oversea tu ke Kak Zai...

Nooriah Abdullah said...

syoknya kakzai meronda sana sini dgn anak menantu, menantu Uk ke yg balik tu kakzai??

Nooriah Abdullah said...

syoknya kakzai meronda sana sini dgn anak menantu, menantu Uk ke yg balik tu kakzai??

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.