Thursday, March 24, 2016

Restoren Singgah Selalu.

Assalamualaikum...

Tahun lepas sekitar bulan October saya membawa tetamu makan  diRestoren Singgah Selalu diJohor Baharu. Sebelum ini beliau selalu makan disini sebab pernah tinggal diJohor Baharu dan sekarang kembali ke negara asalnya.

Masakan direstoren ini memang terkenal dengan kesedapannya dan layanan pun sangat memuaskan. Nak dijadikan cerita salah satu dari minuman yang kami order terdapat bullet stapler. Bila dipanggil dan diberitahu dengan segera ditukar kepada minuman yang baru. Pelayan yang bertugas berkali2 meminta maaf atas kecuaian.

Setelah habis makan hubby ke kaunter pembayaran. Sebelum berlalu tiba2 casher menghulurkan rm30+++ kepada hubby. Hubby tanya untuk apa duit ini jawabya dia potong 10% dari jumlah bil atas kecuaian yg dilakukan oleh pekerjanya. Tidak hairanlah restoren ini setiap kali dikunjungi pelanggannya memang ramai. Sikap bertanggung jawab, layanan yang bagus dan cepat membuatkan restorennya terkenal bukan saja dikalangan penduduk setempat tapi boleh katakan orang luar juga.

Gambar ihsan dari google






12 comments:

saniah ibrahim said...

bagus layanan dia sanggup bagi potongan harga kan.Macam ni boleh lah singgah selalu.
#kak zai terimakasih atas komen akak,menitis airmata saya membacanya...

che mid said...

begitulah yang sepatutnya kan. Tak payah nak bertekak atau deny itu ini. Yang penting bisnes jalan terus.. customer pun happy.

Kakzakie Purvit said...

Selama berpuluh tahun kakak makan di situ belum jumpa masalah ini KakZai
Sebab itu keluarga kakak memang jadikan restoran ini tempat persinggahan kami selalu
Owner dia pun dah kenal kami (kenal mukalah tapi tak tahupun nama)..

Malinda said...

selalu baca kat blog kak zakie je pasal makan2 sodap kat restoren ni...saya tak penah lagi singgah sini kak...cik boss penah jugak mengajak tapi saya tolak sebab nampak cam penuh je pelangan nye...lain kali mesti kene try gak makan kat sini...nampak sume pon menu sedap2 :)

hainom OKje said...

Yelah kan Kak Zai ....agaknya benda benda ginilah buat restoren tu org suka datang hihi....
Bagi saya makanan dia mmg sedap pun, service pun bagus. Kalau lauk tengahari tu mmg banyak pilihan. Pendik kata mmg peninglah nak pilih lauk hihi

paridah said...

KEPENTINGAN PELANGGAN YANG DIJAGA SEBAIKNYA ADALAH STRATEGI PERNIAGAAN YG SEPATUTNYA DIAMALKAN SEMUA PENIAGA AGAR PELANGGAN DTG BERKALI KALI BUKAN SETAKAT SEKALI JE..KAN ZAI.

Nooriah Abdullah said...

assalamualaikum kakzai
macam teringin je nak pergi lah
tunggu lah bila ada rezeki dan pulang kampong nak JJCM kt sinilah

Fida Z Ein said...

Assalamualaikum...singgah jap...

InsyaAllah kalau kami ke sana...bolehlah jadikan restoran ini sebagai retoran pilihan...

Jari Manis said...

bagusnya...siap ada potongan lagi

Jari Manis said...

JM pernah order minum pastu ada semut..dorang tukar yg baru tp x de lah potongan harga tu..ni kedai lain lah bukan kedai ni

hainom OKje said...

Singgah sini.....Kak Zai masak apa hari ni.... Sedap bau sampai Cheras ni ha hihi

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.