Friday, June 05, 2015

Ubi Kayu

Assalamualaikum...

Tadi pergi pasar nampak ubi kayu tapi taklah cantik sangat. Rasa teringin nak buat rebus makan dengan sambal tumis. Dah lama tak makan sejak saya sakit perut lepas makan beberapa bulan yang lalu. Rasa dah lupa kesakitannya tulah beli.

Harga sekilo rm 2.90 urmmm... mahal jugak kan. Kalau dulu masa duduk kampung tak pandang pun ubi. Orang akan cakap makanan orang miskin tapi sekarang dah jadi makanan orang kaya. Sepiring dicampur dengan kelapa dan gula harga dia rm5.00.

Beli sikit aje


7 comments:

paridah said...

petang ni makan ubi rebus ya zai...xhabis makan yg rebus celup tepung goreng pula sedap tu...

Nooriah Abdullah said...

betul tu kakzai, skrg ubikayu melambung tinggi, tapi yg heran makin melambung harga, makin teringin la pulak nak makan kan..

dongmei pan said...


Nice, i really like it.if you also like our site please follow: http://www.robesdemariee2013.com/

Fidah Shah said...

Sedapnya makan ubi kayu rebus dengan sambal tumis....

Nieda ramly said...

macam2 kuih boleh but dengan ubi kayu ni...yg mudahnya rebus cicah dengan kelapa parut

Bunda a.k.a KN said...

Bunda ada tanam 6 pokok tu...tapi tak cukup matang lagi...nanti sebulan dua lagi bolehlah tuai dah kot...nanti kita share ekk..

hainom OKje said...

Nin pun faveret okje ni kak Zai. Kalau okje suka cecah ngan sambal ikan bilis cili padi. Tulah mmg susah nak cari ubi yg cantik.
Betul betul.....ubi bukan makanan org miskin lagi dah sekarang ni ....