Thursday, June 25, 2015

Orkid Ku

Assalamualaikum...

Bulan puasa pun kena belek, berborak dan belai2 tapi tak boleh lama2.






Sekarang musim panas tak boleh berlama2 kat luar. Sekejap aje peluh dah mencurah2. Kalau tak bulan puasa sanggup membelai sampai tengahari sebab boleh gantikan peluh dengan air.



6 comments:

Nooriah Abdullah said...

cantik bunga kakzai saya suka sngt orkid ni kak zai
lagipun orkid tahan lama bunga nya

paridah said...

CANTIKNYA ORKID ZAI...KAK MMG SUKA ORKID BERKEMBANG DEKAT2 NAK RAYA NI...NAMPAK BERSERI RUMAH KITA.

AMIIZAA said...

salams ramadhan kak, cantiknya...syiok boleh belai2 pokok setiap pagi:)

Normala Saad said...

Selamat berpuasa Tun. Kak ada orkid yang gambar no 1 tu..dah 20 tahun agaknya umur dia. Tapi malas sangat nak bunga. Kat rumah tuan dia tengok rajin pula berbunga..

Bunda a.k.a KN said...

Betul tu kak zai...tanaman kita pun nak dibelai juga....apa lagi musim panas ni....kita tak bolih minum tapi tanaman kita nak minum juga....
Tapi pokok orkid untung juga tak perlu banyak air...

kakyon said...

musim panas pun orkid Zai segar jer..