Saturday, May 30, 2015

Taman Mini Saya.

Assalamualaikum...

Asalnya tempat ini ada sebatang pokok rhu tapi tiba2 diserang penyakit. Habis kering dan gugur daunnya. Lama2 batangnya juga menjadi rapuh. Tak tahu nak tanam apa sebab keluasannya tidaklah besar.

Kebetulan ada sepokok bunga letup2 (tak tahu nama sebenar) hidup dan sedang berbunga. Saya pun tambahkan aje beberapa pokok bunga yang lain jadilah taman mini.




15 comments:

Amanda Suria said...

Biarlah hanya taman Mini..asalkan ianya galak berbunga mengindahkan laman...kan kak...

paridah said...

WALAU TAMANNYA MINI TETAP CANTIK DGN KEEMBONG UNGU TU...ZAI SEBUT BUNGA LETUP2 SBB BUAHNYA MUDAH MELETUP TU..

Nieda ramly said...

suka picit buah letup2 ni

Nieda ramly said...

suka picit buah letup2 ni

Acik Erna said...

Cantik tu zai..bunga pink tu buatkan jadi cantik

mamawana said...

cantik comel....

Jari Manis said...

tanah hitam...nampak subur lah kak

Nooriah Abdullah said...

dulu2 ada pokok letup tu kat umah kakzai tapi skrg ni sejak dok bizi dah habis ko semua nya, nk kena tanam lagi ni

makchaq said...

Cantik & comei taman mini kak zai... nampak sweet dan sangat berwarna warni
Pokok ni senang jugak hidup & senang biak bila buah dia meletup..

Miz Eija said...

Salam perkenalan kak zai... Rajin kak kak zai menanam... Eija duk rumah tinggi tokleh nak menanam... Pokok xmau hidup... Hihi kak zai jemput singgah bloh eija yer...

Miz Eija said...

Salam perkenalan kak zai... Rajin kak kak zai menanam... Eija duk rumah tinggi tokleh nak menanam... Pokok xmau hidup... Hihi kak zai jemput singgah bloh eija yer...

Normala Saad said...

Tak apa sedikit pun tapi mampu memberi impak yang besar kepada tuannya..kegembiraan...

Sweetie said...

Kalau di penuhkan dengan pokok keembung (letup2) tu je dlm taman mini kak Zai ni pun cantik...

Kakzakie said...

Kak Zai panggil letup-letup kakak panggil keembong
Bila dah banyak benih dari buahnya tak berhentilah dia membiak kak zai.
Cantik:)

hainom OKje said...

Kak Zai ni mmg suka cucuk tanam kan....bunga letup letup tu bukan bunga keembong ke Kak Zai?