Saturday, May 16, 2015

Sukun

Assalamualaikum....

Selamat Hari Guru buat semua yang bergelar guru.




Tentu semua orang tahu buah apa yang kat atas tu. Nama dia buat sukun. Pokoknya besar dan rendang. Kalau berbuah boleh menghasilkan beratus2 biji.

Buah sukun boleh dibuat macam2 masakan tapi selalunya sedap kalau digoreng macam pisang goreng. Bagi saya ianya lebih sedap kalau belum berapa masak dan hirisannya mestilah nipis. Ramai tak yang suka makan sukun goreng? Anak2 saya tak suka.





13 comments:

Sue Bee said...

Goreng salut tepung mmg sedap..

Kakzakie said...

Masjid tempat kakak ni Kak Zai pokoknya dah besaaaar sangat! Buahnya pun banyak. Siapa nak ambil aje sebab memang waqat tak tahu siapa yg tanam untung banyak pahala sebab dah ramai yg menikmatinya..

Kakak suka goreng makan cecah sambal kicap (ini style org Johor kak zai).

paridah said...

SUKUN POKOK SENDIRI YA ZAI..SEDAP DIGORENG NI.

saniah ibrahim said...

belakang rumah sya ni ada pokok sukun kak zai tapi nk makan buahnya bukan main payah sebab tinggi ,bila dah masak jatuh benyek...
sya suka goreng sukun tanpa tepung ,sedap...

Nooriah Abdullah said...

memang sedap di goreng ranggup hiris nipis2 kalah ubi kan kakzai

Normala Saad said...

feveret ni...kalau jumpa mesti beli.Saya suka kalau isinya kekuningan sikit...lemak2 manis...

makchaq said...

Ingatkan kak zai nak bagi hadiah buah sukun kat cikgu...

Makchaq pun suka sukun yg belum berapa masak...lama dah x makan sukun goreng... asyik2 maka pisang goreng ... ikut selera anak-anak

Bunda a.k.a KN said...

Suka sangat sukun goreng...

Sweetie said...

Saya suka... tapi saya suka potong tebal sikit dan goreng...

Acik Erna said...

Saya suka zai anak2 pun suka..makan dengan sambal kicap

Jari Manis said...

JM suka mkn kerepek sukun

LYAfrina said...

lya suka sukun goreng..sedap

hainom OKje said...

Kak zai ni kan saja suka buat okje terliur. Lamalah tak nampak buah sukun ni, makan apa tah lagi. Cicah sambal kicap ke, cicah sambal tumis ke mesti sedap ek Kak Zai