Sunday, May 10, 2015

Segar dan Murah

Assalamualaikum...







Ada mangga epal ada jagong rebus, yang mana nak.? Tentulah nak kedua2nya kan...

Saya beli di Kuala Berang masa balik dari Tasik Kenyir. Ada banyak gerai ditepi jalan yang menjual buah2an, keropok dan macam2 makanan. Tak payah pergi ke pasar.  Mangga yang saya beli sangatlah manis dan harga murah pulak tu. Kalau kat tempat saya mangga epal ni sekilo rm8.

Makcik tu jual sekilo rm3 tapi kalau ambik 2 kilo dia bagi rm5. Apa lagi saya pun boronglah. Terfikir juga beli banyak2 orang kat rumah tinggal berdua siapa nak makan? Jiran dan kawan2 kan ramai boleh bagi kat dia orang. Seronok tengok bila mereka suka apa yang kita bagi. Alhamdulillah kongsi rezeki.



11 comments:

Nooriah Abdullah said...

sedapnya kakzai kedua2 nya jagung tu menawan kalbu, buat bubur pun sodap tu, mangga pun alahai kalau manis mmg sedappp sangat

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Nieda ramly said...

seroniknya jadi jiran kak zai..mesti dapat jajan selalu

Acik Erna said...

Memang murah tu zai.kakau saya mau borong 10 jg he he.."hantu mangga"

TiranaAduka said...

Salam sis....tapau boleh sis...

paridah said...

MANGGA MASAK RANUM SEDAP TU...KAT SEPANJNG JLN TEGANU ANEKA MKNAN DIJUAL...SEDAP N MURAH.

miss eimanhikmah said...

mangga epal tu menggugat jiwa betul hehehe

Normala Saad said...

Pelam mangga tu kat tempat kak pun murah..sebab mana2 boleh dapat. Ramai orang tanam..tapi jagung tu mahal kat sini..walaupun ada local punya tapi harga still macam datang dari luar..

saniah ibrahim said...

telan air liuq tenguk mangga yang kak zai potong tu tau...sedapnya .Sya suka mangga ,jagung tu kuranglah..
murah nya harga ...kalaulah dekat ...

Sweetie said...

Dua-dua saya nak... dua2 tu febret saya. Tengok kalernya pun cantik kuning keemasan.

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI