Sunday, December 07, 2014

Makan2 dengan Anak

Salam...

Jumaat malam Mimi dan adik balik. Sebelum tidur minta buatkan nasi lemak untuk breakfast hari Sabtu.


Nasi lemak hijau



Malam minggu seperti biasa wajib makan luar. Pilihan kali ini Nandos.


Hot spicy

Lemon spicy

Side dishes

Sos berbagai perasa


Tengahari tadi pergi ke majlis kahwin anak kawan di Keramat Permai. Tak ambik gambar busy chit chat.




10 comments:

saniah ibrahim said...

sedapnya kak zai :)

Nieda ramly said...

jamu selera ramai2 mesti berselera

Amie said...

Dapnya Nando's....

Kakzakie said...

Makan bila anak-anak ada terasa lebih seleranya Kak Zai

Bunda a.k.a KN said...

Memang kalau sesekali berkumpul selera tu lain macam kan...adoi meriahnya makanan...

Normala Saad said...

Amboi sedap benar nasi lemak tu. 1st time tengok nasi lemak hijau. Coloring atau blender daun pandan..nak tiru ni...

Sham said...

ermmm nyum2... eh xpenah jumpala nasi lemak ijau...rare ni...

Sweetie said...

Menarik pulak nasi tu di kalerkan hijau... dan nampak segar! Teringat cerita anak lelaki saya... dia dan kengkawan serumah bercadang nak buat nasi lemak... so diorang pergilah supermaket nan cari daun pandang... tapi yang mereka dapat esen pandan. Beli jugalah dan masukkan sikit dalam nasi yang mereka masak... Tau apa jadi.. nasi tu jadi kaler hijau...

Sweetie said...

Menarik pulak nasi tu di kalerkan hijau... dan nampak segar!

Teringat cerita anak lelaki saya... dia dan kengkawan serumah bercadang nak buat nasi lemak... so diorang pergilah supermaket nan cari daun pandang... tapi yang mereka dapat esen pandan. Beli jugalah dan masukkan sikit dalam nasi yang mereka masak... Tau apa jadi.. nasi tu jadi kaler hijau...

Jari Manis said...

nasi lemak hijau tu...blender daun pandan lah ni yeh