Wednesday, January 06, 2016

Telur kembar

Assalamualaikum...




Bukan kita manusia saja yang ada kembar malahan telur, pisang pun ada. Itulah dia kebesaran Yang Maha Esa. Ingat dulu2 masa kecik tak boleh makan pisang kembar dua2 sekali. Saya pun tak ingat sebab apa tak boleh makan. Kalau dapat selalu untung juga goreng sebiji tapi dalam dia ada dua biji.



13 comments:

saniah ibrahim said...

Ini dah kes kembar siam kak zai...
Saya dulu lagi lah suka nk makan pisang kembar ke buah2 yg kembar ,kononnya nk anak kembar tapi tak dapatlah pulak

saniah ibrahim said...

Ini dah kes kembar siam kak zai...
Saya dulu lagi lah suka nk makan pisang kembar ke buah2 yg kembar ,kononnya nk anak kembar tapi tak dapatlah pulak

Malinda said...

selalunye kalau nak telur jenis kuning kembo camni kene tengok dari kaler dan kenipisan kulit telur tu sendiri...sedara saya ada ajar dulu dia meniaga jual burger...memang pakar bab2 telo kembo...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Telur ni kalau di eram kan ..
Tentu keluar anak ayam kembar kan Kak Zai..

Normala Saad said...

Dulu2 kalau dapat telur kembar begini takut nak makan..takut dapat anak kembar. Kan org2 tua dulu cakap mcm tu..percayalah kita ni...hehehe...

babYpose said...

Assalamualaikum, pernah dapat telur rebus kembar tapi kuningnya asing dalam putih tu,masa makan laksa haha..tak termakan cuma laksa ja abis.

tiga lalat said...

untung giler., pancutan bercabang ni namanye mak eton., kehkeh2

Nieda ramly said...

orang tua2 dulu larang makan benda yang berkembar ni semua..takut dpat anak kembar melekat kut

iryanty ismail said...

Pernah dapat juga telur kembar ni kak zai
:-))

Kakzakie Purvit said...

Kakak pun selalu jumpa macam ini KakZai
Kalau ayam kampung biasa telur yg ada york 2 ini tak akan jadi ayam
Kalau dpt ayam kembar agaknya bagus kan hihi...

kakyon said...

dulu2 mak pesan..jangan makan pisang kembar..nanti dpt anak kembar.bayangan ky dpt anak kembar susah nak jaga. lar ni org suka dpt anak kembar sekali bersalin terus dpt dua..

hainom OKje said...

Saya pun pernah jumpa telur kembar ni Kak Zai...Tulah kan kuasa Allah. Kalau dulu masa saya kecik takut betul nak makan pisang kembar takut dpt anak kembar siam haha....

hainom OKje said...

Saya pun pernah jumpa telur kembar ni Kak Zai...Tulah kan kuasa Allah. Kalau dulu masa saya kecik takut betul nak makan pisang kembar takut dpt anak kembar siam haha....