Saturday, September 20, 2014

Mewah dengan Makanan.

Salam...

Kaya dengan buah2an sebut aje buah apa tak kira musim sentiasa ada.





Kaya dengan makanan juga.
Setiap negeri ada makanan special.

Kawasan Bukit Yong Kelantan


Masih cara lama guna arang dan sabut kelapa.
Donut jepun
Isi dia macam inti karipap
Scone diladang teh Sg Palas Cameron Highland.



12 comments:

Bunda a.k.a KN said...

Tertarik dengan donut Jepun tu...macam ala2 kacukan pulak yer..
Donut tapi tak serupa donut..tapi berinti karipap pulak...

Mesti special...makan satu pun dah kenyang...

Nieda ramly said...

baru saya tau, roti yg bersalut breadcrumbs tu namanya donat jepun

Zaitun said...

Kak zai pun baru pertama kali makan. Kulitnya macam roti. Betul bunda makan sebiji dah kenyang.

Zaitun said...

Kak zai pun baru tahu mungkin orang jepun mula buat hehe...

mamawana said...

Assalam,

Akok tu menyelerakan.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Akok yg masak guna arang dan sabut tu mesti sedapkan kakzai.. wangi sabut tu yg sedap kuih tu.. mcm kuih bahulu yg dibakar dgn sabut juga ;)

kakyon said...

Menarik untuk di cuba kalau ada resepinya, macam roti tapi berintikan karipap..

Cik Aann said...

Salam kak zai..
wahh ek kelantan gituu.. lama dah cik aann x singgah kat bukit yong..
harapnya masih meriah kat sana ..

Zaitun said...

W'salam...seronok datang Kelantan kaya makanan dan barang2 murah, meriah hehe...

Sura Mohd said...

Donut jepun tu cam menarik..teringin pulak nk rasa...

Kakzakie said...

Kuih akok ni kak Zai, kalau kakak nampak mesti beli sebab kakak memang suka kuih akok ni..

Jari Manis said...

siapakah gerangan adik manis tu, anak kak zai ke :-)