Thursday, August 28, 2014

Subur Tanpa Bunga

Salam...






Pokok orkid saya tengah gila daun, adalah dua tiga pasu yang berbunga. Musim hujan elok juga tak berbunga takut kalau banyak sangat air bunga tak menjadi.

Yang kat bawah ini orkid hutan saya beli ditepi jalan masa bercuti di Cameron Hingland tempohari. Sudah keluar kuntum, belum pernah tengok bunganya lagi. Harap2 menjadilah sebab cuma sebatang aje yang keluar.

Orkid hutan




8 comments:

Amanda Suria said...

Wahhh...jekesnya...bila la SA nak ada pokok orkid ni...I love orkid...

Nieda ramly said...

subur tanaman kak zai

Mak Wardah said...

subhanallah sejuk tgn sipenanamnya. suka benar dgn hasil tanamannya

Kakzakie said...

Lebih kurang dengan pokok orkid kakaklah kalau macam ini Kak Zai. Tapi orkid yg tengah kuntum kecik-kecik tu nanti keluar meriahlah sikit. Orkid kuning kecik ni memang tak berhenti..

Orkid hutan tu kakak tak ada. Mesti cantik:)

IndaMarya said...

tudia...suburnya.apa la baja awak guna Zai? story me?

Acik Erna said...

memang subur zai..menghijau daunya

kakyon said...

serasi Zai tanam orkid..hidup subur. bila musim berbunga nanti tentu bunganya besar bagai johan..:)

Jari Manis said...

rajin kak Zai menanam..tangna sejuk ni..menjadi je..kalau JM tanam mesti pokok tu hidup tak lama..tangan panas katanya