Tuesday, August 26, 2014

Ayam Berwarna

Salam...

Seorang sahabat saya membeli telor ayam yang berwarna warni. Kalau telor itu berwarna merah bila menetas nanti akan jadi anak ayam berwarna merah, kalau telor hijau anaknya hijau dan kalau telor berwarna kuning jadi kuninglah.

 Tapi kalau ayam itu sudah meningkat dewasa ia akan bertukar menjadi putih. Macamana boleh jadi macam itu ya. Itulah dengan adanya teknologi semua boleh dilakukan. Ada ke yang tak percaya...haaa ini buktinya saya tangkap gambar dalam reban ayam sahabat saya.

Anak ayam berwarna warni


10 comments:

hainom OKje said...

Rasanya dulu lagi dah ada ayak kalerful ni
.. Dahsyat kan depa yg mencipta ni...ayampun boleh didyekan hehe

Nieda said...

pernah tengok di pasar sehari @ pasar minggu @pasar pagi. comel2 saja anak ayam ni

Nieda said...

pernah tengok di pasar sehari @ pasar minggu @pasar pagi. comel2 saja anak ayam ni

eira eixora said...

mungkin dia dah masukkan dye guna jarum masa anak ayam masih dalam telur tu. jom investigate =)

saniah ibrahim said...

comelnya anak ayam warna warni...macam boneka anak ayam rupanya .

Kakzakie said...

Eeee.... comelnya anak ayam tu Kak Zai. Kesian ayam pun dah jadi bahan ujikaji. Dah macam pakai baju raya dah hihi...

Amanda Suria said...

Apakah telur ayam tu di suntik?

Bunda a.k.a KN said...

Pernah jugak tengok dalam tv kalau tak salah...
Semakin anak ayam tu membesar semakin hilang warna tu dan balik warna asalnya...
Teknologi dan idea kreatif..

kakyon said...

comel, masa kecik buat mainan..dah besar jadi makanan..hahah

Jari Manis said...

ha'aa..betul tu waktu kecik je berwarna warni tu bila dh besar akan kembali ke warna asal..kalau besar pun warna warni jugak rasa syg nak sembelih hihiih