Tuesday, September 17, 2013

Kiriman dari Sahabat.

Salam...

Ribuan terima kasih saya ucapkan pada rakan2 yang sudi singgah diblog saya terutamanya yang meninggalkan comment. Buat Norhaizan Kasim, azi, suri solehah, Nieda ramly, cikmanggis, nyanyisunyi, Acik Erna, nekcik, saniah, kakzakie, ummiross dan makchaq. Terima kasih sekali lagi saya ucapkan atas ucapan dan doa. Buat kakzakie happy belated birthday semoga diberikan kesihatan yang baik2 dan bahagia disamping keluarga.

................................


Saya tak punya dusun kalau ada pun hanya saudara mara yang tinggal dikampung. Kalau rasa tak segan bolehlah pergi bila musim buah. Tapi yang paling seronoknya setiap kali musim buah rumah saya akan ada macam2 buah. Buah2 itu sudah semestinya datang dari sahabat kami yang tinggal di Terengganu. Tengahari tadi hubby hantar balik kiriman dari cik Daud. Kebetulan seorang sahabat hubby datang ke KL untuk berkursus. Itulah sikap baik cik Daud sekeluarga sama ada hubby ke Terengganu atau sesiapa saja yang datang ke KL dia akan mengirimkan apa saja buah2an yang ada dikebunnya. Terima kasih banyak2 dan syukur alhamdulillah ditemukan sahabat yang berhati mulia.  Semoga Allah memberikan rezeki yang melimpah ruah ke atas beliau sekeluarga.


 Inilah buah2an kiriman dari cik Daud.



Buah binjai bersama duku langsat, sedap dibuat sambal.


buah sentul





Kalau beli kat pasar jarang jumpa tangkai duku langsat panjang macam ini.



7 comments:

JunAina said...

Rezeki buat akak jugak moga Allah memurahkan rezeki buat yang memberi.

Acik Erna said...

Assalam zai..syukur alhamdulillah dapat sahabat yang baik..

Nieda ramly said...

murah rezeki walau pun tak berdusun.
nak kita baik saja dgn org , org akan kenang sampai akhir hayat.

Kakzakie said...

Kakak tak pernah tahu buah sentul. Bila baca ini terus teringat mat sentul hihi... kisahnya ada buahnya:)

Banyak betul kak zai. untunglah..

azi said...

Alhamdulillah .murah rezeki akak sekeluarga...

Masa saya duduk KL dulu, saya cukup suka makan buah Sentul , banyak jual kat Jalan Bonus masa tu....kat Kedah, susah dapat buah tu..

IndaMarya said...

tengok ni lapaq la pulak.satgi kena keluar pi beli buah..penangan gmbar Zaitun he he

ummiross said...

Alhamdulillah..dapat sahabat yang baik2 dan pemurah. Buah duku Terengganu..sedap Zai.