Saturday, September 21, 2013

Coklat UK.

Salam...

Terasa nak makan manis2, buka fridge jumpa benda yang dalam gambar kat bawah ini. Terharu rasanya air mata mula bergenang. Tempohari nampak menantu masukkan coklat yang dibawanya ke dalam fridge. Ada macam2 tapi hanya ini yang tinggal, maklumlah ramai adik beradik yang datang dapatlah merasa sikit sorang.

Hubby kata tak payahlah sedih2, nanti kalau ada rezeki kita pergi sana. Saya jawab bukan sikit belanja nak ke sana kalau pergi Singapore bolehlah, cakap hari ini esok boleh pergi. Hati seorang ibu tak boleh nak sorok atau berpura2.


Saya suka coklat ini sebab ada rasa mint.


coklat





p/s: Main buai kat laman terus tertidur


 





12 comments:

IndaMarya said...

macam tu la saya bila anak cucu baru balik smula ke tmpat krja mereka.now anak dara saya baru pulak menetap di KL,smpai la ni dok sedih tk habis lagi.air mata melinang sentiasa

Zaitun said...

IndaMarya

Sebelum ada cucu perasaan tak seteruk macam sekarang hihi.

Nieda ramly said...

patutlah cucu boleh tertidur sbb dikelilingi dgn bunga2 yg subur nendanya.

lemongrass said...

Assalam Kak Zai.
Agaknya macam tu lah perasaan Mak saya bila cucu dua orang ni balik OZ balik lepas habis bercuti kan. Mesti terkenang2.
Dulu masa anak saya yg sulung masih kecik n baru dia sorang cucu kesayangan, memang semua sedih bila we all balik sini.
Nasib baik skrg ada AirAsia so x lah mahal sgt, hehehe

Zaitun said...

Nieda ramly

Mungkin tempat tu sejuk agaknya hihi...

Zaitun said...

Lemongrass

W'salam lg.

Semua ibu akan merasa sedih dan sayu bila anak berjauhan tambahan pula beribu batu jauhnya. Seronok bila bersama tapi apakan daya tak dapat nak berlama.

Pergi UK sudah tidak ada AirAsia.

BUNDA a.k.a KN said...

assalam, comey jer bb tu tido kat buaian tu..nyenyak betul yer..

eira eixora said...

bestnya bby leh tido dalam buaian kat taman. comel je

ummiross said...

Zai.. ummi pun ada coklat sama macam tu, masa pergi UK hari tu beli, walaupun pahit2 sikit tapi sedap kan, makan sikit2.

Rindu cucu ye Zai,moga dapat jumpa lagi secepat mungkin.

Acik Erna said...

Wkmsalam..yang dekat pun kita rasa sedih bila berpisah..apa lagi yang jauh zai

azi said...

Akak..seronoknya cucu akak tiduq kat taman tu..cantik tempatnya...kalau sayapun tiduq lena...

NEKCIK said...

Samalh kita Zai..dalam benyak cokelat..ni jer yang nekcik suka sesangat...skarang kat langkawi pun dah maheii...nekcik bli masa 3 10 hengget