Sunday, September 23, 2012

Sedihhhnyaaaaa...

Salam...

Buat n3 ini air mata keluar sebab sedih sangat...Tadi baby saya cantik aje kan... lari sana lari sini, lompat sana lompat sini tapi petang ni apa dah jadi...


luka kat bawah telinga



luka kat belakang



Tengok apa dah jadi dengan baby saya....petang tadi balik dari Shah Alam saya dan hubby duduk kat laman, adik tak ada pergi ikut rombongan sekolah. Sambil sembang2 dengan hubby baby saya lari sana lari sini. Tiba2 dia keluar dari gate, belum sempat hubby nak ambik, dia telah dibaham kucing yang tak tahu datang dari mana. Hubby tak dapat nak halau cepat sebab kucing tu gigit kat bawah kereta jiran. Akhirnya selepas dia dapat melepaskan diri beginilah jadinya. 

Tak tahu nak kata apa...bawa kat sink cuci darah yang ada kat semua badan dia. Tak pernah berani tengok  banyak darah tapi kali ini siap cuci lagi. Lepas tu hubby pergi kedai ubat beli apa saja ubat yang sesuai untuk disapu sementara menunggu esok. Nak bawa ke klinik semua dah tutup, harap2 baby dapat bertahan. Wajib bawak esok takut kena jangkitan kuman. Kawan2 semua tolong doakan untuk baby saya ya...saya dah sayang kat dia, terima kasih...


10 comments:

Acik Erna said...

Harap2 dah sapu ubat dapat bertahan sementara nak bawak pi klinik.insyaallah zai jangan sedih sangat ye

Norhaizan hakim said...

Semoga baby dah ok ari ni.

azi said...

Salam kak Zai..
semoga baby akak akan cepat sembuh dan tak dijangkiti kuman...sayapun memang sukakan kucing ...

Zaitun said...

Acik Erna

Alhamdulillah, pagi ini hubby dah pun bawa ke klinik. Semoga dia cepat sembuh dan aktif semula.

Zaitun said...

Norhaizan hakim

Terima kasih atas doa, Amin.

Zaitun said...

azi

Salam azi...Syukur dia dah pun dibawa hubby ke klinik.

Kalau dah sayang tak kira orang atau pun binatang sama aje kan.

sal said...

Alhamdulillah dah ke klinik..

teringat dulu, masa kucing saya sakit, gilir2 bersihkan.. then bgi ubat gamat .lelama baik..

saniah said...

Ya Allah...kesian baby tu...jahat betul kucing kat luar tu..agaknya dah lama duk perhati baby k.zai...ngeri tgk luka dia...mesti sakit
Lps dah sembuh esok jgn lupa cucuk vaksin..ubat cacing ubat kutu..ya lah precaution takut jangkit dr kucing liar...
Kesian2...

Sekadar Coretan said...
This comment has been removed by the author.
Sekadar Coretan said...

Laa kesiannya,anka kucing saya jugak pernah dimakan oleh bapak kucing liar, Anak saya sgt sedih bila tgk hanya sisa baby kucing tu je yang tinggal. Moga baby kucing tu cpat ok ye.