Thursday, April 12, 2012

Kenduri Aqiqah dan Berendoi

Salam...

Kenduri aqiqah cucu adik kat Ipoh. Kenduri ditaja besan adik untuk dua orang cucunya yang lahir dalam satu bulan. Marhaban dan buai ditempah khas dari kumpulan marhaban Ipoh (tak ingat nama tempatnya). Sebelum kenduri disini dah buat kenduri doa selamat dan cukur jambul kat rumah adik di  Taiping, Perak.

Baju sedondon

Nur Alya Aqeelah

Buai gunakan bakul dan dihias dengan bunga2 dan ada pelamin dibelakangnya. Zaman dah moden kalau dulu anak2 saya berbuai gunakan kain batik lepas yang entah berapa lapis lepas tu di gantung dengan bunga2 juga.
 

Comel sangat bila Alya dipakaikan dengan skirt purple.

skirt digandingkan dengan shirt


20 comments:

kasihibu said...

meriah sungguh majlis tu gayanya
comel si kecik berdua tu

Masya said...

comelnya baby girll...

Kakzakie said...

Sebab sama bulan pakai sama macam kembarlah kak zai...

Montelnya... geram kan:)

Zaitun said...

kasihibu

Besan adik yang punya kenduri, cucu pertama dari anak kedua yang sorang lagi tu cucu dari anak pertama, lahir sama bulan.

Zaitun said...

Masya

Terima kasih hehehe...

Zaitun said...

kakzakie

Kalau tak tahu mak dan ayahnya memang disangka kembar.

Cucu adik namapak montel.

Nieda said...

Meriah majlisnya.
Zaman sekarang macm2 boleh dapat tapi nak kena ada duit dan kreatif ....jadilah keinginan kita.

Acik Erna said...

zai..memang comel dua2 baby tu..siap pakai skirt kembng lagi..

syamimi azmira said...

Itu bukan skirt ma. Tutu namanya. Boleh masuk ballet dah. hehe

MulutPayau said...

alahai comelnya kedua2 baby tu....

Buai dan pelamin tu sweet sangat...meriah betul majlis tu ya kak zai...

hani@debumelukut said...

Cantik nyerr....geram tengok.

Kamariah Awang said...

Alahai, comelnya.. Bila besar esok dah tentu sebaya.
Meriahnya majlis cukur jambul tu yer..

Zaitun said...

Nieda

Cucu pertama buat kedua2 belah pihak.

Betul kata Nieda kena ada duit baru boleh buat apa yang dihajat.

Zaitun said...

Acik Erna

Hehehe...mamanya tak sabar nak pakaikan babynya skirt.

Zaitun said...

syamimi azmira

Manalah mama tahu dipanggil tutu,kalau dulu yang berbentuk macam tu semuanya skirt.

Zaitun said...

MulutPayau

Meriah tapi tetamunya taklah ramai macam kenduri kahwin.

Zaitun said...

hani@debumelukut

Terima kasih...hehehe...

Zaitun said...

Kamariah Awang

Lahir pada bulan yang sama, senang sambut birthday hehehe....

Deru Ombak said...

Assalamualaikum Zai...

Meriah sungguh majlis.. Yang di raikan pun comel2 gituh.

Cantik hiasan buai tu Zai...

yet_tepeng@yahoo.com said...

wah cantiknya..trima kasih komen kt blog mama.huhu