Saturday, April 21, 2012

Akhirnya....Dalam Sejarah.

Salam...

Setiap orang dari kecik hingglah selagi ada nyawa mesti ada hobi atau kegemaran. Mungkin masa usia muda hobinya lain dan bila dah meningkat dewasa atau pun dengan erti kata lain bila dah berumur mungkin hobi yang dulu tidak lagi diminati. Ada juga hobinya tak berubah dari dulu hingga sekarang walau pun tak dapat melakukan sekerap dulu tapi masih mencari masa yang terluang untuk melakukannya. Contohnya kalau orang itu suka memancing, bersukan, berkebun dan sebagainya.

Saya dan hubby masa muda2 suka menonton wayang sampai dah ada anak pun masih lagi, sanggup bawa anak2 sekali nasib baik anak2 tak meragam, anak2 macam faham aje hobi makbapak mereka. Hobi itu masih lagi berterusan bagi saya tapi tidak lagi bagi hubby. Kalau nak katakan saya masih ketagih tidak juga tapi lebih kepada kemahuan anak2. Hubby pula memang dah agak lama meninggalkan hobi ini. Kalau ada pun cerita wayang yang bagus dia akan beli cd dan tonton dirumah saja.

Saya hanya menonton cerita2 yang sesuai dengan saya dan anak2 maklumlah kita kena sedar yang kita bukan lagi orang muda. Selalunya kalau saya menonton hanya menemankan anak2 sebab saya lebih suka jadi peneman dari membiarkan anak2 pergi dengan kawan2.

Tapi hari ini ....................dalam sejarah.............

Malam ini setelah dipujuk rayu akhirnya my hubby bersetuju menemankan saya dan adik untuk menonton wayang ....BATTLESHIP. Menurut anak bujang dan Mimi ceritannya memang bagus dan menarik dan lebih elok kalau ditonton dipanggung wayang sebab soundtracknya lebih berkesan. Haha...break record setelah puluhan tahun my hubby tak tengok wayang kat panggung. Sesekali perlu juga ada entertainment kan.....jadi orang muda tapi ada bodyguard anak gadis kihkihkih..............

 ihsan dari mr google


8 comments:

Nieda said...

Mesti enjoy kak zai menonton dgn suami

Nieza said...

saya tak pernah lagi tgk wayang dgn suami kat Malaysia tapi bila dtng Finland baru berpeluang tgk..best kan puas tgk cerita kat wayang dr kat umah.

azi said...

Kak Zai..
Sayapun akak, setelah berbelas tahun tak tengok wayang, tahun lepas kitaorang mulakan balik ...ikut kemahuan anak-anak...sesekali seronokkan akak...:)

p/s..Mesti masa tu akak bayangkan zaman bercinta dulu-dulu...indahkan...:)

MulutPayau said...

saya dah lama tak tengok wayang....seronokkan menonton bersama tersayang....

saniah said...

La kak zai...sama la saya dan hubby mmg suka mnonton...msh suka sampai sekarang walaupun dah berumur ni..hee...dr ank kecik sampai la dh bujang ni..apatah lg skrg panggung dekat dgn rmh..tapi kami tetap pilih cerita mcm movie di atas tu kami baru tgk mggu lepas...syok kan?

Acik Erna said...

salam zai..saya pun dah puluhan tahun tak tengok wayang..memang dari muda pun kurang berminat tengok wayang..
selalau jadi bahan ketawa anak2 bila ajak tengok wayang saya jawab.kalau ada remote ditangan boleh kontrol volume mak ikut..

ainnoraini said...

Sesekali tengok wayang dgn asben mmg seronokkan..saya pun pergi jugak tp x de berdua pun, rakyat jelata nk ikut jugak..

Kamariah Awang said...

Baru2 ni, semasa di KL anak heret masuk panggung. Ma jadi macam orang jakun, tak sangka sekarang ni panggong wayang main macam2 cerita dalam satu masa... Hehe, budak2 dok ketawakan ma...