Tuesday, November 10, 2015

Rezeki Hari Ini.

Assalamualaikum...

Buat rakan2 yang bercuti hari ini selamat beristirehat dan kepada yang beragama hindu Happy Depavali.

Dua hari lepas saya buat kuih bakar dan hari ini pula saya buat bingka ubi. Meroyan bakar2 tetiba datang. Bak Kata hainomokje kalau penyakit dah datang tak boleh nak ditahan2. Makanya kat rumah saya berhari2 makan kuih buatan sendiri.






Ubi tu saya bawa balik dari Besut. Sahabat yang tinggal disana bekalkan. Ada 3 jenis ubi putih, yang kuning dan satu lagi ubi badak. Saya pernah masukkan dalam N3 sebelum ini tentang ubi yang berbagai jenis. Selalunya dimusim tengkujuh memang senang dapat.





Kuih bingka ubi masih dalam oven belum boleh dipotong dan dimakan.

Gambar kat bawah ini pula nasi lemak pemberian jiran pagi tadi. Ada rendang daging, ayam goreng, telur, timun dan sambal. Alhamdulillah rezeki jangan ditolak.







12 comments:

Nieda ramly said...

nasi lemak beras basmathi ke tu...panjang2 nampak

Amie said...

Semuanya sedap belaka! Nak pula time hujan2 begini...

saniah ibrahim said...

Hubby saya pengemar kuih bakar ,tapi saya ni tak rajin membuatnya kak zai ..tunjuk kat kedai rajinlah...hihiii.
Nasi lemak tu sungguh menyelerakan nampak dengan lauk pauk lagi..

saniah ibrahim said...

Hubby saya pengemar kuih bakar ,tapi saya ni tak rajin membuatnya kak zai ..tunjuk kat kedai rajinlah...hihiii.
Nasi lemak tu sungguh menyelerakan nampak dengan lauk pauk lagi..

Normala Saad said...

Pandai Yon buat bingka ubi tu..eluk je kejadiannya...mesti sedap.

mamawana said...

Sedapnyer tuuu... rejeki. Alhamdulillah.

Sweetie said...

Tengok kuih bingka kak Zai tu teringin pulak saya... mana nak cari niiii!

Betul rezeki jangan di tolak... jimat masa dan tenaga tinggal mamam je.

paridah said...

rajin zai memasak kuih2 yg dibakar sedap semuanya tu...

kakyon said...

Meroyan yg baik2 takpe Zai. Terutama bab nasak memassk..perut kenyang..

hainom OKje said...

Kikiki.....dulu saya rajin buat kuih bako tu Kak Zai....tp idak le pakai acuan tembaga tu, pakai loyang aje hihi....
Tp mcm yg Kak Zai ckp bila sawan membaking sampai, sepanjang bulan tu membaking aje kerjanya, tp kalau dah malas.....huh....

Jari Manis said...

kak Zai..rajin nya bakar kuih...share lah resipi

Cikna said...

Kuih bakar tu kalau beli rm3-4 dah skunk ni, yg xbestnye klu dpt yg keras,huhuu.... Ubi badak tu mcmne ye