Thursday, November 19, 2015

Booster.

Assalamualaikum...

Saya teruja bila baca N3 My Green Eye's tentang Organik Plant booster. Bahan yang digunakan sentiasa ada disekeliling kita dan boleh dikatakan hari2 kita gunakan. Contohnya nasi, roti, pisang, telor, bawang.

Hari ini saya buat dua jenis booster, roti yang direndam dengan air hujan. Satu lagi nasi yang diblend dengan air beras.



Nasi diblend dengan air beras.


Roti yang telah siap dipotong kecil2.


Sudah dicampur dengan air hujan. Tunggu empat hari baru boleh digunakan.

Sesiapa yang berminat bolehlah pergi ke blog malasaad.blogspot.com untuk mendapatkan info yang lebih lanjut.

Terima kasih kepada mala kerana sudi berkongsi.





10 comments:

paridah said...

MENARIK SANGAT UNTUK DICUBA NI...TKSH PERKONGSIANNYA ZAI.

Kakzakie said...

Kakak pun teringin nak cuba buat jugalah kak zai.

saniah ibrahim said...

Wah idea yang menarik dan mudah ni kak zai ,nak juga cuba....

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

CH dah buat baja roti tu Kak Zai..
Ternyata daun2 pokok subur menghijau..
Sekarng tengah cuba baja nasi tu pula :)

Siti Rohaida Yusof said...

mesti tanaman hidup segar kan...

Sweetie said...

Tak kuat ke baunya kak Zai... takut nanti bila buat dan siramkan kat pokok bunga baunya kuat... marah pulak jiran sebelah rumah...

anajingga said...

kak zai, ana ni pun peminat blog kak Mala ni.adoi macam kat taman astakona je blog kak mala..kan :)

Normala Saad said...

Zai..jaga2 buka botol tu..kena elak jauh sikit sebab dia bergas, akan pop dan keluarlah bau masammnya....hehee...selamat berjaya!

Bunda_nora said...

Bunda pun tengah berangan2 nak buat jugak nanti...

hainom OKje said...

Alamak!!! Apa yg saya nak curah kalau saya buat ni kak Zai hihi......