Friday, November 27, 2015

Orkid dan Pokok Unik.

Assalamualaikum...

Banyak sangat cerita2 sedih tak bestlah kan...Nak ceriakan sikit rakan2 blogger dan diri saya juga. Tatap orkid yang berkembang kat laman saya.










Bunga kat bawah ini menantu saya ambil dari rumah pakchik dia dekat Temerloh. Cuba tengok betul2 kat daun merah tu ada burung bertenggek tapi itu adalah bunga bukan burung betul. Ajaib kan... kuasa yang maha Esa.






Saya tak tahu nama pokok bunga ini dan belum pernah tengok sebelum ini. Ada sesiapa yang tahu?





11 comments:

Kakzakie Purvit said...

Pokok bunga burung yg bawah ni rumah kakak pun ada kak zai
Pernah juga kakak buat entri tentangnya.
Senang nak tumbuh sebab cantas batang dan cacak.
tapi kakak pun tak tahu nama dia, tahu tanam aje hihi...

paridah said...

cantiknya orkid2 zai sdg galak berkembang...damai hati mandangnya.

Sweetie said...

Saya pun baru nak tanya kak Zai nama pokok yg last tu.

Nieda ramly said...

maacam2 warna orkid kak zai....saya pun dulu pernah ada orkid kuning di atas tu

Raihanah Ahmad said...

Masa kecik dulu mak selalu tanam orkid

saniah ibrahim said...

Gerammnya tengok orkid kak zai...cantek2 berbagai rupa.
Saya pun tak pernah lagi tengok bunga unik tu kak zai.

Bunda_nora said...

Memang unik kuasa ciptaan Allah... bunda pun nak tau jugak apa nama orkid burung tertenggek tu...

Normala Saad said...

Geram tengok orkid buluh tu. Banyaknya bunga. Kat rumah ni susah sangat nak berbunga. Zai pakai baja apa ya..

hainom OKje said...

Mcm burung bertenggek yeh Kak Zai ....uniklah

hainom OKje said...

Mcm burung bertenggek yeh Kak Zai ....uniklah

kakyon said...

haah nmpk mcm burung..pertamakali ky tengok pokok orkod ini Zai..