Monday, March 26, 2012

Sememeh....

Salam...

Lebih kurang pukul 1 tengahari dapat cal...nak hantar baju...saya pun tunggulah kat depan gate. Tak lama dia pun sampai. Setelah berurusan saya pun masuk, tak lama azan berkumandang. Dah solat zohor mengaji sekejap rutin harian, dah selesai bawa beg plastik yang berisikan baju naik ke atas. Buka beg plastik tengok baju rasa lain macam aje. Pakai baju yang baru dihantar lepas tu mengadap kat cermin panjang.

Ini baju kurung ke baju kelawar, kalau ia pun saya ni tak ada bentuk badan takkanlah tak ada langsung nampak shapenya. Pusing kiri dan pusing kanan, buka baju tu termenung sekejap. Ambik hp cal Mimi, adik belum balik sekolah, mula2 ingat nak kongsi resah tapi tiba2 air mata mencurah2 sambil mengadu baju yang ditempah memang hancus bak kata budak2 sekarang. Tak tahu kenapa hati ini sedih sangat macam budak kecik yang kecewa, tak sedar dah tua masih sememeh kihkihkih.....

Bila rasa dah lega atas nasihat Mimi cuba cal tapi malangnya tak dijawab...hantar mesaj...boleh hantar baju semula untuk direpair...

Nasib engkaulah baju....

Tak ada cerita buat hari ini, cuma luahan rasa lagi....

25 comments:

cikmanggis said...

kecewakan...sabar lah zai lain kali kena fikir banyak kali nak upah tukang jahit yang sama.Cm pernah kena..selalunya 1st n last.Pastu Sayonara la jawabnya.

Acik Erna said...

assalam zai..tak pe..bila dah keluar air mata..dah rasa lega..harap2 lepas ni ok..nampak sangat dia buat nak cepat..sampai tak fikir kualiti baju

Deru Ombak said...

Assalamualaikum Zai..

Hurmm...nampaknya Zai kena cari tailor lain backup..

Kalau pikir2 bukannya sebulan lagi nak raya. Apelah agaknya masaalah dia ye.. Sabar k..

azieazah said...

Sabar Kak Zai. Mujur Kak Zai terus test pakai.

Saya jarang gitu. Konfiden jer pakai bila nak guna.

Sebab tu the latest tailor yang saya dapat ritu, 2 helai kain kurung saya kecik macam pinggang kerengga. Saya tak test, main pakai saja. So? Apa nak buat. Zip tak leh cantum, sangkut dengan pin besau! Nasib.

Zaitun said...

cikmanggis

Salam cm...memang rasa kecewa tapi nak buat macamana dah nak jadi.

Zaitun said...

Acik Erna

Salam Erna...Lega rasanya bila dah keluar tak sendat kat dada lagi.

Serahkan aje...

Zaitun said...

Deru ombak

Salam...itulah pasal nak kata sibuk sangat.

Kak Zai tak boleh nak tinggalkan komen kat n3 kakya,kenapa ek?

Zaitun said...

Azieazah

Kak Zai dah sabar lama...sampai 2 bulan lebih hanya buat baju kurung biasa aje.

Baju tu nak dipakai weekend ni (kak Zai jadi penyambut tetamu) kalau tak elok seganlah pulak bila orang tengok nanti.

Lady Lavender said...

memang frust akak kalau apa yg dapat tak sama dgn apa yg sepatutnya. Saya pun pernah terkena baju raya kainnya kembang macam boleh masuk 2 org, baju pulak sempit macam baju budak. heran sgt dengan tailor yg mcm tu.

Nasib baik akak punya still boleh repair :-)

Nida said...

Dapat menyelami perasaan Kak Zai... cubalah repair kak, mana tahu lepas tu akak puas hati..

Ros said...

Salam Zaitun,

Tak pa lah Zaitun jangan dok sedih2 ya...ok lagi lah kalau terbesar masih lagi boleh direpair....

Kunang-Kunang said...

Salam Zai,

Selalunya kalau dah hantar repair tu makan masalah kan.

Sabar jerlah Zai.

marinahunny said...

sabar ye kak , mmg kecewa kalu baju yg ditempah x sama dgn yg kita nak. kat kg sy ada sorang akak ni sedap sgt dia jahit cuma mahl skit la . tp sbb sedap dipakai pejam mata je lah.

azi said...

Salam Kak Zai...
Kesian akak..sabar ye...itu baju nak pakai kenduri kawinkan...?...minta-minta le lepas dia betulkan...baju tu boleh dipakai...

aNIe said...

Alahai...sian akak... anie dulu dpt 3 helai baju yg hancur dibuat oleh tailor... kain elok2... nak repair pun tak boleh lagik... sedih sgt... sebab kain tu cik abang beli kat India

Zaitun said...

Lady Lavender

Ramai juga rupanya yang terkena macam masaalah kak Zai.Kalau tak pandai jahit berterus teranag kan lebih mudah.

Zaitun said...

Nida

Kak Zai dah hantar balik tapi tak tahulah boleh pakai ke tak nanti.

Zaitun said...

Ros

Salam Ros...bukan setakat besar tapi pinggang, baju terjongket dan macam2 lagi.

Zaitun said...

Kunang-Kunang

Salam kak ani...apa lagi yang boleh dilakukan... sabar ajelah, bukan senang nak repair balik dengan masa yang singkat.

Zaitun said...

marinahunny

Tempah kat dia pun agak mahal kalau dibandingkan dengan kerja yang dilakukan,memang tak berbaloi.

Zaitun said...

azi

Salam azi...kira uniform untuk kenduri kahwin anak sepupu kak Zai.Harap2 bolehlah direpairnya.

Zaitun said...

aNIe

Kes aNIe lagi teruk sampai 3 helai, sayangnya... tentu mahal materialnya kan.

Kamariah Awang said...

Zai jangan sedih... Masih boleh alter kalau terbesar. Tapi kalau terkecil, nasib badanlah. Tapi masaalahnya, kalau dah buat salah baju orang, dia tak layan... Kalau macam tu lain kali good-bye ajelah...!

MulutPayau said...

Assalamualaikum kak zai...

Kesiannya...sabar ya kak zai...harap2 boleh repair baju tu...

Munnafendy said...

la kesiannya...tu yg sy risau kalau hantar kat tailor sebarangan ni... =(