Saturday, January 14, 2012

Prosperity

 
gambar google

Salam...

Setiap kali datangnya CNY makanan kat atas tu jadi kegilaan, memang sangat2 dinantikan. Prosperity burger panggilan yang diberi, hanya pada musim CNY sahaja.

Tak tahu kenapa saya masih belum makan makanan 'mewah' ini. Setiap kali keluar JJCM diawal cadangan mesti nak makan benda ini tapi bertukar selera bila dah sampai. Tak macam tahun2 sebelum ini mesti makan berkali2 sebelum ianya tak lagi dijual.

Hubby dah makan, katanya kurang sedap berbanding yang dulu. Adik pula kata sosnya tak banyak macam sebelum ini. Mungkin itu yang membuatkan selera saya tak melonjak2. Tapi walau macamana pun saya mesti makan sebelum ianya berakhir.

13 comments:

@xiiinam said...

ckLah pun belum pernah jamah ni...tak masuk rasanya. Hehe...

azi said...

Salam Kak zai..
Akak pun suka ye...samalah kita...nampaknya diet saya tahun lepas tak menjadi...tahun ni pun rasanya sama jugak...he..he..

suri solehah said...

sedap tu kak..macam terliurlah pulak..dari pantang hari tu..belum makan kat luar lagi ni hehe

azieazah said...

Saya penah makan 2,3 kali dah. Memanglah set ni mahal skit. RM13.00++. Tapi kira istimewa la sebab hanya ada pada season CNY jer.

Kamariah Awang said...

Dah rasa baru2 ni kat KLIA masa hantar adik balik ke Singapura...

Nieda said...

Baru tahun burger yg ini bermusim huhu

sal said...

semalam berkenduri makanan ini dgn anak2 di malam2 hari...wlupun apabila malam berazam2 tak nak makan..tapi apabila dah semua ngadap tergodalah pulak..

sesekali saja makan, taknak makan selalu...

kat sini pun sama, macam kurang lazat berbnding dulukala..mungkin dah dikurangkan bahan akibat kenaikan harga barangan asasnya wlupun harganya telah dinaikkan..

Papa Mifz said...

tak brp nak suko..tapi wife suko la...:)

sonata anak kancil said...

tak makan lagi...terasa macam besor beno - habis kang diet ku!!

aNIe said...

Kak...selalunya tiap2 tahun bila CNY anie mesti nak makan walaupun sekali...tapi tahun ni melum nak rasa lagik...

intan morsalin said...

sya pernah makan skali..rasanya cukuplah sekali jer...lada hitamnya byk sgt...sya kalau lada hitam sket2 tu ok lah..kalau byk sgt ni sya xleh nak telan lak

Nida said...

Sedapnya... terliur pula melihatnya.. tahun depan ler jawabnya baru dapat makan..uwaaaaa

lyza said...

Salam kakzai..
memang betul pun kak..kali ni tak sedap..sos tak byk, daging pun tak juicy sangat...
dulu saya sangat suka..tp tahun ni baru makan sekali je..pastu terus taknak dah..beli pun just curly fries je walaupun curly fries A&w lg sedap..