Monday, January 09, 2012

Azalea....Rakusnya

Salam...

Pernah tengok bunga azalea?

Pertama kali saya tengok masa pergi ke Botanical Garden B.Tinggi. Pokoknya rendang dan bunganya berwarna pink, cantik dan ianya seakan2 Bunga Raya.


persamaan bunga raya yang kat tengah

 Inilah dia bunga azalea.

p/s:  kebetulan anak buah saya juga bernama azalea.


 **********************************************


Kerakusan manusia...


sebelum
tinggal tangkai
sebelum
tinggal sekuntum
  3 kuntum
sebelum
hanya sehelai

Bila pergi jumpa dan tanya jawapannya nak buat ramuan mandi bunga hahaha.....

Kerja budak2 tapi dah besar....

14 comments:

Kakzakie said...

Kalau nak pun mintalah izin, jangan dok pakai petik ikut suka dia je...

Kalau kakak tak bagilah. Nak mandi bunga kat kedai banyak jual bunga yg dah luruh. Seringgit pun dah banyak dah... Kakak beli buat bunga rampai utk bertunang anak saudara 2 ringgit penuh sedulang diberi

che mid said...

Kalau mandi bunga macam ni.. muka dan badan cantik tapi takut hati tak berapa nak cantik..

Zaitun said...

Kakzakie

Itu sebab rasa sedih... tak minta izin....

Kak Zai pun selalu beli bunga untuk buat pewangi kat rumah.

Zaitun said...

che mid

Kalau hati aje yang tak cantik ok lagi sebab orang tak nampak tapi kalau dibuatnya muka ditumbuhi bintik2...nayaaaa....

Amie said...

Memang bunga azalea cantik... anak kawan Amie pun nama azalea sebab terpikat dengan nama bunga tu,
sayangnya orkid... dahlah berbunga sekali-sekala, kena ragut gitu aje... geramnya!

suri solehah said...

nama tu kebetulan ke atau akak suka bunga tu?
kalau suri mesti dah marah dengan org yng gatal tangan gitu huhu

aNIe said...

Larrr kak... kenapa diorang mengambil tanpa izin... bukankah itu semua bukan milik mereka... senang aje manusia ni kan...

saniah said...

Apa jenis manusia tu?mencuri namanya tu... tk kira la apa pun yg dia niatkan masa mandi tu mmg tk kan mnjadi...dh tu guna brg curi....ish manusia2...

Saya pun suka bunga azalea...ingat nk tanam kat rmh..tgk mcm tahan panas kan?

Kunang-Kunang said...

Salam Zai,

Bunga azalea, cantik bunganya. Mungkin kak ani pernah tengok tapi tak tumpu perhatian.

Sayangnya orkid2 tu. Inilah masalahnya bila orang tak pandai menghargai kecantikan ciptaan Allah. Nampak cantik, hati dengki. Semuanya dia nak ambik.

Nida said...

rasanya kalai nak mandi bunga bukan ke kena pilih bunga yang berbau harum.. kalau bunga orkid ada bau ke ?

ainnoraini said...

sesuka hati dia jer nak ambik yee..
kalau ye pun nak mintak la izin dulukann...

MulutPayau said...

Assalamualaikum kak zai...
Ada jugak orng yg gatal tangan ambik bunga2 orkid tu tanpa izin....kalau saya pun mmng geram ngan orng yg perangai macam ni...

Nieda said...

Alahai ..nak mandi bunga , ambil bunga free .Tak patut sungguh.

Ros said...

salam zaitun,

Cantik bunga Azalia tu padan ngan nama dia....

Kat rumah Kak Ros pun baru2 ni ada jugak la spisis yang macam tu,siap bawak bekas lagi..apa salahnya kalau mai mintak elok2 kan....