Wednesday, April 06, 2016

Kisah Ayah.

Assalamualaikum..

Ayah sangat susah minum air klau dia terasa haus baru dia minum. Saya sediakan botol kecik dan letakkan diatas meja yang berhampiran dengan kerusi tempat dia relek. Bila ditegur baru diminum. Berkemungkinan kurang air dalam badan dia tidak membuat hajat besar.

Bila tengok ada pisang kat meja makan apa lagi makan berulang2. Perut tak boleh terima terjadilah cerry berry. Dugaan buat saya mencuci tandas dan segala kain dan seluar. Saya jenis yang penggeli nak keluar isi perut dibuatnya. Lemah badan sebab muntah. Semalam satu hari saya tak boleh makan. Bila hubby balik office diajaknya makan luar. Puas dipujuknya suruh makan. Akhirnya hubby order tosei makanan kegemaran saya. Walau makan hanya separuh adalah juga makanan yang masuk dalam perut.

Anak2 dah sibuk kenapa mama tiba2 sakit. Adik dari Sungai Petani bertanya khabar. Alahai anak2 dan adik....







12 comments:

Kakzakie Purvit said...

Tapi kita beruntung dpt jaga ayah KakZai. Semoga KakZai diberi kekuatan dan kesabaran yg tinggi dalam menjaga ayah.

Kakak tetap bersyukur walau bapak kakak berkudis dek gatal Allah kurniakan kekuatan tak geli. Padahal kalau org lain agaknya tengok pun kakak takut. Tapi syukurlah sekarang bapak kakak dah banyak perubahan. Tinggal kulit keringnya aje kena sapu lotion selalu..

Norhayati Mohd Isa said...

Kena sabar jaga ibubapa ni kan kakzai..
Lain sekali dengan cerit berit anak2 kan..
Tak apa kak .. pahala utk kita..
Saya dah merasainya..

makchaq said...

Semoga kak Zai diberi kekuatan untuk jaga Ayah...

Rezeki jugak nak dapat jaga ayah bila ayah tak berdaya....Makchaq x sempat jaga arwah abah.. Arwah abah meninggal sakit jantung.. dalam sihat2 dia pergi.. terkilan sangat..
tapi sempat jaga arwah mak dan ayah mertua..

Makchaq alhamdulillah jenis tak penggeli....

Sura Mohd said...

Semoga diberi ketabahan dan kekuatan untuk kakZai..Allah nak bg pahala yg banyak..
beruntung KakZai masih ada ayah dan boleh berbakti..tetiba rindu pulak kat arwah abah..huhu..:(

Normala Saad said...

Sama lah kita Zai..saya tak jenis penggeli tapi kalau nak basuh muntah atau tahi mau saya muntah dulu....tak tau kenapa jadi begitu.Adik2 dulu pun saya tak cebukkan..guna kaki termasuk anak...pun saya tak hadap nak buat...bab2 tu hubby semua yang urus masa dia orang masih kecil. Bila hubby pergi kerja Saya selalu paksakan diri buat juga sebab anak kan..pernah anak selsema hubby hisap hingus..saya ni lari keluar sebab tak tahan dengar...

saniah ibrahim said...

Saya arwah makayah sendiri tak pernah bersih kan n...s kak zai sebab dalam sakit2 biasa mereka meninggal.Tapi arwah mak mertua terpaksa juga buat bila dah bersepah kat toilet...masa tu anak2 kecil2 lagi,memang tak dapat lari dari rasa geli tapi dah xde diharap bila suami kerja.
Apapun sebelum tu dlm keterpaksaan akhirnya saya ikhlas jaga arwah mertua.

Qhaifa Nur said...

Arwah abah sakit x lma..lps tu terus meninggal...mmg tak merasa smua itu...kna tabah dn kuat semangat..moga mendapat keberkatan dlm menjaga org tua

Diana Rashid said...

Beruntung dapat jaga mak ayah masa diaorang sakit..Mesti banyak ganjaran pahala untuk Akak..sabar ye..Nak dapatkan syurga ni memang mahal sikit..semoga ayah akak diberikan kesihatan yang baik..

Malinda said...

saya pon bole di katekan pengeli jugak kak...tapi time jage mak saya sakit dulu sume tu terpaksa saya hadap gak...setakat basuh berak kencing dia...sempat saya pesan dengan mak jangan la kecik hati kalau tetiba saya termuntah ke hape kan...sebab tu bukan saya buat2 tau terjadi secara spontan...penah gak saya termuntah masa bersihkan muntah anak...nasib badan kene bersihkan 2 kali ganda lepas tu...hahaha

hainom OKje said...

Hihi...org tua mmg gitu Kak Zai. Bukan mudah nak meraih pahala ni. Mak kandung lain kisahnya, mak pak mertua pulak lain sakitnya huhu.....Mmg kena sabar jerlah....
Mak saya pun jenis perut tak tahan. Kalau time sesekali saya balik tu ada jugak ceri berinya.
Merasa jugaklah bersihkan najis dia yg tak sempat ke toilet tu. Nama pun emak kita kan....geli tak geli.... hadap aje lah.

paridah said...

dUGAAN UNTUK ZAI N GANJARAN PAHALA BESAR KRNA MNJAGA AYAH YG UZUR...SABAR YA.

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.