Wednesday, April 27, 2016

Kelalaian.

Assalamualaikum...

Ada ong ini hari...takdelah saja suka2. Tengah gosok baju hubby nampak poket ada benjolan. Sekali keluarkan duit rm20. Selalu kalau basuh pakaian check sbb takut ada barang2 yang berguna tapi tak tahu kali ini boleh terlepas pandang. Masa sidai pun tak perasan ada duit dan duit tu pun tak keluar dari poket.


Saya bagi tau hubby jumpa duit dalam baju macam biasa jawapan yang selalu dengar siapa jumpa rezeki dialah. Sebelum ini pun pernah jumpa RM50 dalam poket seluar. Agaknya orang lelaki ni memang macam itu atau hubby saya aje yang begitu tak kisah duit letak mana suka.

Kawan2 nak tahu saya pernah buat nakal nak tengok sama ada hubby prihatin ke tidak dengan duit yang ada dalam wallet dia. Saya ambik RM100 bila petang saya tanya ada tak rasa macam kurang duit. Selamba aje dia jawab entah.

Sebenarnya saya tak biasa bukak wallet hubby sbb arwah mak dah berpesan jangan sesekali bukak dompet suami. Bukan apa saya tak nak dia terbiasa dengan kelalaian. Kalau saya membebel senang aje dia jawab bukan rezeki atau hak kita. Saya pun uplah sikit nasib baik dapat isteri yang tak suka paw duit suami kalau tidak melopong. Agaknya ada tak suami rakan2 yang macam suami saya. Tak pernah nak tahu berapa ada duit dalam wallet dia.





11 comments:

Suriaamanda said...

wah..rezeki terpijak la tu..SA pernah dapat sampai RM300...pas tu sorang pun x ngaku..amik masuk tabung jer laa...

saniah ibrahim said...

Betul lah kak zai ,suami saya pun sama ...letak duit mana hendak je...kalau basuh tu dah selalu juga lah terjumpa kdng letak nya kat saku yg kecil ,masa check pun tak perasaan.
Tapi kalau jumpa memang bagi tau dia juga walaupun dah tentu diberi pada yang jumpa.

paridah said...

REZEKI YG BANYAK KALAU HLG SEDIKIT XTERASA KEKURANGANNYA SYUKUR ALHAMDULILLAH.

Qhaifa Nur said...

hubby pantang klau org usik brg dia...kadang kena check juga hahaha...

sya pula selalu jumpa 1 hinggit tau syilling aja...rezeki tp ank tau itu duit mrk hihihi

Malinda said...

kikiki...kak jalan cerita hampir nak sama...saya pon kekadang gitu gak...kalau TERjumpe duit dalam poket seluar cik boss happy je sebab duit tu kompom dia suh saya amik je...tapi selalu dapat tak banyak antara 10-20 ringgit...penah sekali dalam poket seluar dia ada sampai 200 tapi bole pulak dengan saya2 tak perasan...last2 dia yg terjumpe sendiri...terus laju2 saya guling2 sebab frust gile...hahaha

Sweetie said...

Saya rasa kebanyakan lelaki begitu kak Zai. Saya kat rumah sediakan satu tabung khas untuk duit2 yang saya jumpa dalam poket baju dan syiling yang bertabur dalam mesin basuh.

Bunda_nora said...

Bunda sekarang ni kalu basuh baju anak2 bujang bunda selalu gak jumpa dalam poket seluar ke kemeja ke duit ketas atau syiling...pernah tu berpuluh RM jugak... tapi bunda selalu terus masuk dalam taung atas petiais depan mesin basuh tu jer pun...

Nanti kalu ada sesiapa yang bertanya pasal duit ..bunda cakap cer tengok dalam tabung atas petiais tu... biasanya tak siapa pun yang ambil balik duit tu...hihi..tak tau kenapa...rezeki tabung tu kot...

Bunda_nora said...

Bunda sekarang ni kalu basuh baju anak2 bujang bunda selalu gak jumpa dalam poket seluar ke kemeja ke duit ketas atau syiling...pernah tu berpuluh RM jugak... tapi bunda selalu terus masuk dalam taung atas petiais depan mesin basuh tu jer pun...

Nanti kalu ada sesiapa yang bertanya pasal duit ..bunda cakap cer tengok dalam tabung atas petiais tu... biasanya tak siapa pun yang ambil balik duit tu...hihi..tak tau kenapa...rezeki tabung tu kot...

hainom OKje said...

Saya jarabg check kalau basuh baju Kak Zai... humban jer terus hihi...kalau nasib tak baik baju penuh tisu haha....

Untung ler dpt suami gitu Kak Zai, hari hari mengepau le Kak Zai yer haha....Suami saya camne ek? Tak berapa nak perasan pulak. Tp saya tengok dia rajin gak check balance duit dlm wallet dia...

Normala Saad said...

Selalunya saya jumpa duit dalam poket seluar sendiri..hubby punya susah nak jumpa sebab dia suka menabung jadi memang duit dia tak bersepah. Duit saya selalu..hehehe...

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111