Monday, April 25, 2016

Keropok Udang.

Assalamualaikum...

Teringin nak makan keropok yang betul2 berperasa udang. Dulu masa pergi Pantai Timur adalah juga beli. Selain perasa udang ada juga perasa sotong. Baru ni terjumpalah... penjual kata sedap terasa udangnya. Tengok harganya percayalah kalau dah sepeket RM16 dah tentu rasa betul2 udang kan.

Bila balik rumah goreng dan makan. Adalah rasa macam udang tp tak sama macam kehendak saya. Pernah pergi rumah sepupu hubby dia hidang keropok udang bila kami datang. Memang sedap tapi malu pulak nak bertanya dimana dibelinya. Ada tak kawan2 yang tahu kat mana ada jual keropok yang betul2 berperasa udang.

Ini lah keropok yang saya beli sepeket rm16







12 comments:

saniah ibrahim said...

Yalah kak zai kalau keropok udang terasa udang nya baru lah betul2 sedap.Pada yang tinggal dekat dengan laut pasti tau tempat2 yang hual keropok udang yang sedap.

Kakzakie Purvit said...

Rumah kakak ni KakZai sebab ada anak belajar di Terengganu kalau beli keropok memang beli di sana aje. Keropok udang biasanya warna dia pink dan kalau origin T'ganu memang sedap.

Mummydearie said...

Saya pun suka juga keropok udang ni tapi tak tahulah kat mana nak dapat yang betul-betul ada rasa udang yang best.

Acik Erna said...

saya pun suka zai..tapi kalau beli di Pantai Timur baru dapat yang betul2 terasa udang tu

Norhayati Mohd Isa said...

Sedapnya keropok udang kak zai..
Kat sini susah sikit nak dapat keropok udang yg betul2 rasa udangnya..
Kat Pantai Timur memang senang nak dapat stok kan kak zai..

hainom OKje said...

Jarang makan keropok udanglah Kak Zai. So mmg tak tau kat mana ada jual. Tapi kalau keropok ikan mmg saya suka....hendak hendak yg goreng tak kembang tu Kak Zai, ada carik carik hitam confirm sedap tu Kak Zai...

Malinda said...

saya baru2 ni ada gak makan kopok udang...sedap kak tapi maaf sebab kopok tu besan kakak saya yg bagi...dia baru balik dari indon tu yg di belikan nye untuk kiteorang...kopok yg betol2 sedap memang dari pantai timur je betolnye kan kak

Qhaifa Nur said...

Selalu mkn kopok ikan jee..
ada rasa udangnya...sedapnya bole bayangkn ni

Raihanah Ahmad said...

jarang beli kopok udang, tapi memang sedaplah

babYpose said...

Keropok udang sedap. Dulu anak pun suka keropok ni bila jumpa yang manis tukar selera pulak :)

Sweetie said...

Saya jarang makan keropok yang perasa udang ni sebab tak berapa gemar, lebih suka keropok ikan. Kena tanya orang yang betul2 arif pasal keropok ni... kalau di teliti mesti nampak beza yang 100 peratus udang dengan yang dah campur dengan tepung.

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111