Thursday, January 13, 2011

Tenang....Syukur

Alhamdulillah segala kekemelutan yang dihadapi oleh anak telah pun berakhir,semoga dihari2 yang mendatang akan memberikan kebahagian padanya. kegembiraan anak adalah kegembiraan ibu juga. Biarlah apa yang dah berlalu dijadikan pelajaran supaya ia tak berulang lagi.


Kan betul apa yang mama cakapkan, sekarang hati siapa yang berbunga2.

Tak rugi berlama2 kat tikar sejadah.


10 comments:

anie,Nagoya said...

kita cuba bygkan, kk Zai ni seorg ibu yg lembut.nak cuba tegur anak dgn cara yg lembut.tapi kekadang2 terlepaskan kegeraman tu.insyallah..kita manusia.akan bleh berubh.

cikceriacorner said...

alhamdulila akak..
ceria selalu..:)

Zaitun said...

anie,Nagoya

Bila anak2 dah besar kak Zai jadikan mereka kawan supaya bila ada masaalah diorang tak segan nak cerita.Bolehlah kita sebagai orang tua nasihat atau buat apa2 yang perlu.

Zaitun said...

cikceriacorner

Syukur pada yang Maha Esa.

iina said...

Alhamdullilah kak.. zaman skrg remaja kita kena cakap cam kwn.. tak boleh terima dah kalau guna kuasa veto atau kata tak boleh cam dulu2 kan.. dulu mak ayah cakap sekali.. cukup takut nak bantah walaupun sepatah.. skrg.. ckp berkali2 pun kdg2 buat xtau je ;)

Zaitun said...

iina

Betul iina, budak zaman sekarang tak boleh berkasar takut mereka ambik tindakkan melulu.Jauh beza dengan zaman kak Zai dulu.

Lady Lavender said...

"jadikan anak sebagai kwn"...kena ikut panduan k.zai nii...

Zaitun said...

Lady Lavender

Ya...jadikan mereka kawan bila dah besar.Yang bestnya macam2 mak dapat bila anak dah ada duit sendiri hehehe...

kak Erna said...

alhamdulillah..beruntung anak2 dapat ibu macam zai..

Zaitun said...

Kak Erna

Kalau buat salah,kena marah juga tapi taklah sampai maki hamun.