Wednesday, May 11, 2016

Wordless Wednesday.

Assalamualaikum....

Seronok bukan main bila jumpa kuih ini.Ternyata tidak menghampakan ianya lembut dan warna pun cantik. Selalunya orang India yang buat tapi yang ini orang melayu buat.

kuih putu mayam.




11 comments:

babYpose said...

Memang suka kuih ni dulu mesti cari untuk sarapan kat kedai mamak, tak sama makan masa kecik dulu panas panas baru masak, ni dimicrowave..biasa warna putih ja:) Warna hijau rasa sama ye Kak zai

Qhaifa Nur said...

Afnan suka sgt putu mayam ni...klau nmpk kat mana sure beli

Skrg ada kaler2 menarik utk kita beli kn

Zaitun said...

Rasa dia sama aje bp mungkin daun pandan dan pewarna kot.

saniah ibrahim said...

Tak pernah jumpa lagi putu mayam warna lain selain putih...tapi memang betul ,sedap kan kak zai.Kat tempat saya ada orang jual putu mayam guna lori kecil ....cuma baru ni je xde kedengaran lagi laungan 'putu maysm,putu mayam'.

Acik Erna said...

di tempat acik dah lama dah ada orang jual ni zai..dipasar2 malam atau pasar tani.suka acik beli jugak ni seddap

Nooriah Abdullah said...

sejujurnya kakzai saya belum pernah makan kuih putu mayam ni
entahlah tak tau apa rasa nya
macam susah ja nak buat kan kakzai

hainom OKje said...

Kak Zai jarang jumpa putu mayam warna hijau selalunya warna putihkan. Saya selalu jumpa kat Pasar Tani Kak Zai...Org kita jugak yg buat. Sedap!!Sarapan Putu Myam ke pagi ni ke Kak Zai?

NEKCIK said...

Masyaallah sedap tu Zai..klau nekcik sampai 5keping baru kenyang..wangi bau pandan..siap tnya camna nak buat..tapis sekali cuba x mnjadi..xpayah..bli lagi sedàp..hi..haaa

Azian Elias said...

kat rumah ada org jual yg warna hijau ni..sedap.. tp i suka lagi yg guna gula timbang.. best sgt.

Normala Saad said...

Cantik juga bila diwarnakan...boleh buat warna merah, kuning, rose...

Mummydearie said...

Yeah, itu dia putu mayam! Saya pun tahu makan putu mayam ni tapi susahlah nak jumpa. nak buat memang tidaklah, dah namanya pemalas ^_^