Thursday, May 05, 2016

Orkid n Pokok exotic

Assalamualaikum...


Gambar kat atas masa pokok orkid baru dibeli. Sekarang semua bunganya telah gugur. Dekat 2 bulan lebih ianya berkembang. Orkid jenis ini tahan lama bunganya. Saya alihkan ke atas rak harap2 hari raya nanti adalah yang berbunga. Kalau tak ada jawabnya kena beli bunga lain untuk menceriakan laman.


Saya nak jumpa dengan sepupu yang datang dari Ipoh dan berjanji bertemu di Tanjung Malim. Sementara menunggu ternampak nursery kat tepi jalan. Bila masuk tengok ada pokok yang saya minat. Saya tak tahu nama pokok bunganya. Nampak ganjil dan jarang jumpa. Pokok bunga yang berwarna merah rm35 dan yang daun bergulung tu rm14.



Ada masa sebulan lagi sebelum puasa bolehlah susun atur semula pasu2, membaja atau mencantas. Bulan puasa nanti tak lalu nak buat kerja luar.




12 comments:

hainom OKje said...

Kak Zai cantik pulak tengok Orkid Kak Zai tu, teringin pulak nak beli orkid....tp tulah saya ni jenis tak rajin membela bungalah Kak Zai ....Orkid ni ada masa ke berbunga dia Kak Zai?
Ha a unik pokok baru tu, mmg jarang jumpalah....

paridah said...

CANTIKNYA ORKID2 ZAI NAMPAK POKOK YG BARU DIBELI TU UNIK N CANTIK BENTUKNYA.

Qhaifa Nur said...

minat gak nk tanam orkid ni...
mmg unik pokok kaler merah tu..

Mummydearie said...

Cantik pokok orkid tu dalam gambar di atas. Tapi bila dah takda bunga, rasa macam kurang sesuatu pulak.

Yang dua di bawah tu nampak unik sangat, Kak Zai. Saya sendiri tak pernah nampak pokok ni.

Norhayati Mohd Isa said...

Bila tengok2 bunga2 kak zai ni..
Teringat arwah mak..
Suka sangat dgn bunga orkid..
Pastu kalau jumpa bunga yg rare..
Cepat aje arwah mak membelinya..
Gambar yg warna purple tu menarik lah kak zai..
Memang jarang jumpa..

Bunda_nora said...

Cantik pokok ganjil yang warna merah tu... tak pernah tengok sebelom ni..

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

Nooriah Abdullah said...

saya pun minat sngt dgn orkid
tak tau lah apa jadi dgn orkid di rumah sana

hainom OKje said...

Kak Zai....senyap jer tak de entri, anak belanja makan lagi ke?

hainom OKje said...

Kak Zai....senyap jer tak de entri, anak belanja makan lagi ke?

NEKCIK said...

Aduhaiii kebun ku terbiar tanpa kasih sayang..bila lah nak berdating ngan bunga bunga

NEKCIK said...

Aduhaiii kebun ku terbiar tanpa kasih sayang..bila lah nak berdating ngan bunga bunga