Tuesday, February 23, 2016

Aksi Montel.

Assalamualaikum...

Dekat rumah ini ada seekor aje kucing. Kami namakan ia Montel. Semua sayang dekat montel. Hubby dan Mimi bila balik kerja montel yang dicari dulu. Kalau tak nampak sanggup cari sekeliling rumah.

Hari2 bila hubby dan Mimi pergi kerja montel hantar depan poarch. Begitulah juga bila balik dengar kereta masuk berlari ke depan pintu. Montel ni pemalu suka sangat tutup muka. Bila ada orang datang montel menyorok bawah meja atau kat belakang almari. Lagi satu montel suka tidur menggunakan bantal. Bab makan montel sangat2 memilih. Makanannya sentiasa bertukar2. Sebab seekor bolehlah layan.









16 comments:

Kakzakie Purvit said...

Beruntunglah Montel ada yg sayang:)

babYpose said...

Tu la duduk tersandar tu, comel montel :)

saniah ibrahim said...

Kak zai...montel tu betul2 pemalu ya ...asik tutup muka je.
Geramnya...betul2 montel..mesti makanan nya pun mahal kan.

Malinda said...

Ya Allah comel nye si montel ni kak zai...gebu gebas bulu dia...kalau dapat peluk ni mesti sedap ^_^

NEKCIK said...

Aduuuuh grrrrraaaammmyaaa...klau dekat nekcik kidnap jer budak niii
Tapi dok ngan nekcik xleh lah makan ayam..kna makan sekut tesco jer montel

NEKCIK said...

Aduuuuh grrrrraaaammmyaaa...klau dekat nekcik kidnap jer budak niii
Tapi dok ngan nekcik xleh lah makan ayam..kna makan sekut tesco jer montel

anajingga said...

hok aloh, tomeinya montel...memang montel..gigit telinga baru tahuu :)

paridah said...

COMELNYA MONTEL YG PEMALU KESAYANGAN KELUARGA ..

Bunda_nora said...

Amboi...macam2 gaya nyer yer...

Qhaifa Nur said...

Mmg montel lah...
Sbb takut kucing aja..klau x dah bela...

Ahmad Hasif said...

montelnya.. mesti banyak makan nie. hehe.

Blogwalking sini...

Jom baca lobak merah bagus untuk kesihatan

https://www.biskutsemperit.my/2016/02/lobak-merah-bagus-untuk-kesihatan.html

Mummydearie said...

Untung montel sebab ada yang melayan. Tengok bulunya tu memang geram sungguh tapi sayangnya, saya ni bukan peminat kucing. Nak kata takut kucing pun, tak juga!

Normala Saad said...

memang montel pun...comel sangat

Husna Rahman said...

comel sgt..nape tak bela ramai2 biar montel ada kawan

Kakzakie Purvit said...

Kakak dtg tengok montel lagi KakZai
Sambil tu nak bagi tahu kakak ada tag KakZai
Jomlah tengok kejap:)

hainom OKje said...

Eiiii geramnya bulu dia Kak Zai....gebu tebal pulak tu! Siap tutup tutup muka pulak cenggitu, ngengada betul