Monday, February 09, 2015

Tarian Singa.

Assalammualaikum...


Semalam pergi Ikea lepas tu jalan2 pulak ke Ikano. Masuk ke Harvey Norman tengok2 barang elektrik. Tak beli pun cuma window shooping. Adalah hajat dihati tapi rasanya belum rasa nak beli.

Masa leka belek2 barang tiba2 8 ekor singa masuk. Terkejut jugalah tapi sebelum tu dah dengar gendangnya kat luar.  Semua yang ada kat dalam semua menghalakan hp dan yang ada camera pun sibuk ambik gambar. Singa tu baik sangat sampai datang dekat dengan kita.

Sebenarnya ia adalah satu tarian yang selalu dilakukan bila tibanya CNY. Itulah kelebihan negara kita yang  mempunyai berbagai bangsa dan budaya.





Saya cuma ambik dua gambar ini aje.




7 comments:

Kakzakie said...

Kalau kakak hantar anak kakak tuisyen malam tu Kak Zai ramai anak-anak muda sedang berlatih tarian ini. tak lama lagi CNY mulalah naik lori sana-sini membuat persembahan kan..

Acik Erna said...

bunyi nya yang tahan kan zai..kuat sangat

paridah said...

BERWARNAWARNI BUDAYA NEGARA KITA KAN...TAPI BILA CNY YG PENINGNYA GAMAT DGN DENTUMAN MERCUN MCM PECAH PERANG...SURE XDPT TIDUR.

saniah ibrahim said...

dah mula ada tarian singa ya kak zai...seronok juga tengok tapi gendang nya yang tak tahan bunyinya tu.

Normala Saad said...

Saya paling teruja tengok penarinya yang lincah melompat akrobatik di atas tiang2 tu. Selalu punggung tersenget-senget kak atas kusyen kalau tengok dia orang melompat-lompat. Macam nak jatuh saja...

hainom OKje said...

Okje suka tengok tarian singa ni KZ..lagi lagi yg lompat tiang tinggi tinggi tu....

Jari Manis said...

tarina singa? teringat persembahan MLM persembahan ZERO yg kelakar tu