Wednesday, February 11, 2015

Bunga Kertas

Assalammualaikum....


Bunga kertas atau bougainvellia sudah mula meriah, ada beberapa pokok sudah mengeluarkan bunga. Nampak cantik tapi bila sudah layu jadi sampah. Kena sapu cepat2 kalau tidak bersepah ditiup angin. Kadang2 biarkan juga berwarna warnilah laman dengan kuntuman bunga.











14 comments:

paridah said...

MERIAHNYA BUNGA KERTAS PELBAGAI BENTUK...MUSIM PANAS NI RAJIN DIA BERBUNGA...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Subahanallah.. cantik merimbun pokok bunga kak zai tu .. suburnya :)

LYAfrina said...

cantik..
pokok y paling senang nk jaga..biasanya..lg pns cuaca..lg byk kluar bnga kan..

NEKCIK said...

Merimbunnya pokok Zai..pokok nekcik ni dok dalam pasu...taklah meriah gitu
Tuan tanah pon asyik masok dapo. ..tak sempst masok kebun

IndaMarya said...

musim panas ni memang bunga krtas rajin berbunga.lpas habis bunga ni trim bgi botak sikit.then letak baja.lpas tu dia akn keluar bunga lagi.

hainom OKje said...

Betul tu KZ....cantik masa kembang tp jadi sampah bila kering. Adoii nak menyapu tu yg leceh tu KZ hihi

Zaitun said...

Nekcik...pokok saya pun dalam pasu.Ada pasu besar dan kecik, terlebih baja agaknya hehe....

azieazah said...

Saya tak suka sebab kadang2 kat rantingnya ada duri.

Kakzakie said...

Kakak tak ada satu pun bunga kertas ni Kak Zai. Kalau rumah kampung memang adalah. Suka kalau musim panas biasa bunga lebih banyak dari daunnya..

kakyon said...

dah sampai musim panas..meriahlah bunganya..

Sweetie said...

Betul kak zai, skrg ni musim panas, pokok bunga kertas ni meriah dan rendang berbunga. Tapi saya cantas sebab tak gemar bila dia gugur tu.

Normala Saad said...

Cantiknya..dah musim panas sekarang semestinya dia berbunga lebat..

AMIIZAA said...

banyaknya bunga...cantik dah besar2 pokoknyaaa...

Jari Manis said...

bunga kertas ni hiudp subu bila panas kan kak Zai..kalau asyik hujan je mesti bunga2 cepat rosak ye dok