Wednesday, August 01, 2012

Rela Hati...

Salam...

Kelmarin Mimi bagitau masa dia pergi solat Terawikh kat sebuah masjid di Melaka selipar dia hilang. Puaslah dia mencari keliling masjid tapi tak juga jumpa akhirnya dia pasrah. Dalam hati dia berkata kalau betul2 orang yang mengambil seliparnya itu sangat2 memerlukan dia mengizinkan dengan rela hati. Sebelum ini saya dah banyak kali berpesan kalau pergi ke masjid jangan guna selipar atau kasut yang ada brand.

Hari berikutnya dia pergi lagi ke masjid yang sama untuk menunaikan solat Maghrib, Isyak dan Terawikh. Bila nak keluar dia nampak selipar yang hilang kelmarin elok aje terletak di tempat yang sama macam dia letakkan. SubhanAllah...itulah kebesaranNya....



gambar google...Mimi punya yang dihujung kanan


Hubby tak berapa approve beli brand ini walaupun hanya pada nama..............



 gambar google

Lain kali kalau sesiapa takut hilang ikutlah tip yang diatas............


Juadah berbuka semalam..........


 badak berendam




Pernah beli kat bazar Ramadhan...bila hubby nak makan dah basi. Semalam kerajinan datang saya pun menguli tepung dan jadilah badak berendam homemade.

Hari ini berbuka puasa di Restoren saba' CyberJaya.



28 comments:

Pn Kartini said...

best badak berendam tuu..
heheh..rajin kak zai kita..:):)
buat sendiri memang satu kepuasan kan.!:)

selamat berbuka pose:)

Norhaizan hakim said...

Kak Zan pun pernah terbeli badak berendam basi.Memang lebih elok buat sendiri, terjamin ke fresh annya. Bukan susah pun buat kuih ni..ye tak Zaitun.

Nieda said...

saya pun keliru dgn jenama ni.

Sedapnya Kak zai makan nasi arab

saniah said...

Heheee....tak kan la sampai nk pasang mangga..
La ni saya dah jemu dan nk makan apa pun dah tak tahu dah lah
Kena mngadap nasi la nampaknya :-)

makchaq said...

Makchaq semalam makan nasi arab saba utk berbuka.. Beli dan makan kat rumah saja..
Mungkinada orang tersalah sarung agaknya.. Tu yg dipulangkan balik..

MulutPayau said...

Assalamualaikum kak zai...

saya selalu jugak beli jenama ni...
tapi bab nama tu yg tak brapa berkenan...

Buat sndiri lagi berbaloikan kak zai...

Deru Ombak said...

Hush puppies mmg tahan lama.

Rezki Mimi.. Org yang pinjam pakai pulangkan balik.

Home made badak berendam - berbaloi2 :)

cikmanggis said...

hilang selipar perkara biasa ,mungkin mereka tersilap dan apabila sedar diletakkan balik di tempat asal.

Rajin Zai buat badak beremdam ya.Ini lah kuih kegemaran Cm ni Zai...

Ramai tak org berbuka kat Saba Cyberjaya?

lady lavender said...

betul2 rezeki mimi dpt balik :-)
p/s: saya tak pernah lagi buat kuih badak berendam. Tak ingat pulak rasanya camana hehe..

pB said...

masih ada reseki Mimi

Kakzakie said...

Kakak rasa org yg terpakai tu tak sengaja dan sebab itulah dia pulangkan semula tempat itu...

Fadzli Amir said...

Salam kenal...
Allah nak uji tu...
badak berendam memnag feberet...ujung minggu ni balik kg kat perak nak carik...kat penang ni tak nampak la pulak..

Kunang-Kunang said...

Ada orang kata, kalau nak kekenduri atau ke masjid, pakai kasut (mungkin yang tak berjenamalah). Sebab kasut orang susah dan sauk.

Zaitun said...

Pn Kartini

Salam Tinie...entak kenapa kan kalau bulan puasa rajin aje nak masak berbagai juadah tak macam hari2 biasa.hehehe...

Zaitun said...

Norhaizan Hakim

Salam...terima kasih sudi singgah.

Apa2 pun kalau dibuat sendiri menang terasa puas.

Zaitun said...

Nieda

1st time berbuka kat luar setelah 12 hari berpuasa.

Zaitun said...

saniah

Baru setengah bulan puasa dah jemu,banyak lagi menu2 yang sedap tapi kena cari hehehe...

Pasang mangga? taklah kot....

Zaitun said...

makchaq

Mungkin juga orang tu tersilap.

Sama menu kita tapi saya makan direstoren Saba lebih meriah.

Zaitun said...

MulutPayau

Salam MP...samalah macam hubby kak Zai kalau boleh dia tak berapa suka dengan nama tu.

Zaitun said...

Deru Ombak

Tahan dan sedap dipakai cuma nama dia tak berapa seronok kan kakya.

Boleh makan puas2 hehehe...

Zaitun said...

cikmanggis

Kuih kegemaran cm juga ya.

Memang ramai orang kat sana semalam sampai tak cukup meja.

Zaitun said...

Lady Lavender

Alhamdulillah dah rezeki.

Rasa dia macam bubur manis, dalam kuihnya ada inti kelapa.

Zaitun said...

pB

Alhamdulillah dengan izinNya.

Zaitun said...

Kakzakie

Mungkin juga agaknya,dah kalut masa nak balik kan...

Zaitun said...

Fadzli Amir

Salam...terima kasih sudi singgah.

Kuih badak beremdam ni rasa dia sedap dan tak jemu.

Orang Perak ya...sama bendera.

Zaitun said...

Kunang kunang

Salam kak ani...memang dah biasa kan kita dengar orang hilang kasut kat masjid.

Kamariah Awang said...

Hehe.. ma ada pengalaman semasa buat Haji di Mekah. 2 kali ma balik ke hotel dengan beralaskan setoking tebal aje. Cuba muhasabah diri.. rupanya ma ada tergelakkan seorang kenalan yang hilang alas kakinya dan beliau balik dengan berkaki ayam.

Acik Erna said...

slam zai..dpat juga balik selipr mimi ye..lhmdulillh..mungkin tersalah sarung kot....bila menyedri dipulangkn balik.