Thursday, August 02, 2012

Gara2 Berjubah...

Salam...



Gara2 budak kat atas ini semalam memakai jubah pergi berbuka puasa di Restoren Saba, ada seorang pak arab sudah jatuh minat. Saya langsung tak perasan apa yang berlaku tapi saya tengok adik macam tak senang duduk, pusing kanan, pusing kiri, tunduk dan macam2 lagi. Maklumlah sibuk dengan suasana yang meriah, banyak makanan dan rasa macam nak rasa semua.

Sampai masa dekat berbuka puasa adik pergi ke tempat membasuh tangan, bila adik balik ke meja semula dia berjalan bukan main tunduk, risau juga takut terlanggar meja atau orang yang lalu lalang. Setelah duduk baru dia menceritakan pada saya apa yang berlaku. Rupa2nya ini pak arab dari awal kami sampai sudah pandang adik tak kelip mata, ikut adik pergi basuh tangan. Saya cakap pada adik buat tak tahu aje, sebab kalau dilayan nanti entah apa akan jadinya.

Dah habis makan adik sekali lagi pergi membasuh tangan dan masa ini saya sudah perasan dia ikut adik dari belakang. Saya hanya memerhati dan bila adik balik ke meja dia cakap pak arab itu sudah berani tegur. Kami buat tak tahu aje bila dia melintas langsung didepan meja sampailah bila nak pergi ke surau untuk solat maghrib dia sudah menunggu di tepi tangga. Saya dan adik hanya tunduk melintasi laluan berdekatan dengannya. Habis solat kami naik semula kebetulan hubby sudah berada di luar menunggu. Belum pun sempat kami ke luar sudah nampak pak arab berada dimuka pintu. Adik berikan dia senyuman dan angguk2kan kepala lalu beredar dari restoren itu. Masa nak seberang jalan saya toleh ke belakang dan nampak dia masih didepan pintu mengadap ke arah kami.

Nasiblah kau pak arab....

Adik masih kecil untuk dijadikan teman...kelonggaran hanya boleh diberikan setelah memasuki pengajian tinggi.





19 comments:

lemongrass said...

Salam Kak Zai,
mesti Pak Arab tu termimpi2 Adik semalam sbb hanya mampu melihat dari jauh aje :-)

Zaitun said...

lemongrass

Salam lg...tergelak kak Zai dibuatnya,sempat tegur tu hehehe...

Selamat berbuka puasa buat lg dan keluarga.

Acik Erna said...

asslam zai..comel adik berjubah..nasib baik adik kecik lagi..he he

kasihibu said...

senyum sya baca entry ni,adik memang cantik dan manis

ieda said...

manisss aje ;)

lady lavender said...

lambat lagi adik nak dapat lesen yea. Kesian pak arab tu hehe..

cikmanggis said...

hehe kesian pak arab tu..adik bawah umur tau:)cantik pakai tudung cantu:)

aNIe said...

Salam Kak... mesti manis je dia berjubah tu... sebab tulah Pak Arab tertarik...hehehe

syamimi azmira said...

Pasni boleh dapat diskaun makan kat Saba. hewhewhew1

Nieda said...

alahai ...pak arab ni buat anak dara kzai tak senang duduk

sonata anak kancil said...

salam ramadhan - jangan buat main2 dengan pak arab ni...
kalau sy takut !!!

azi said...

Salam Kak Zai...
Jangan kata Pak Arab, saya pun tertarik dengan senyuman manis adik, sama manis dengan senyuman mamanya...:)

p/s nasib adik masih kecil, kalau tak, akak dah dapat menantu Pak Arab dah...he..he..

JunAina said...

Kak Zai...

Mesti adik dapat aura mak dia masa muda2 dulu...ehehehee...

Apapun keutamaannya belajarkan kak?

Kamariah Awang said...

Hehe... boleh dipandang, dipegang jangan!

Kakzakie said...

Adik cantik dan comel. Bila berjubah mestilah lagi comel itu yg tergoda pak Arab tu hihi...

Nasib ada dua bodyguard:)

silversarina said...

Adik makin cantik , besar dah adik, last jumpa masa adik darjah 6 ....kirim salam kat adik ye .

saniah said...

Seram jgak ya k.zai
Gitu lah bila ada anak dara sunti ni...ada je kumbang duk jeling...heheee teringat masa masih anak dara dulu...ada jejaka ikut saya sampai kermh..siap tanya pakcik ttg saya...ishh seram lah tapi lawak pun ada..;-)

sal said...

comelnya adik..
memang zai, klu jln dengan anak dara kita mau tepusing kepala org..

saya pun begitu..buat tak tau je..kita ni jadi bodygurd memang tak berapa senang..sabo jee..hehe

Kunang-Kunang said...

Zai,

keluarga kami pun sdg bersusah hati dgn hal anak saudara sebelah husband. Anak saudara kami ni dah 3 tahun berkawan dgn pak arab. Dua2 sdg buat master di salah sebuah IPTA kita.

Mak ayah si arab tu pun dah tau dan selalu berhubung dgn anak saudara kak ani dok pujuk suruh kawin segera dgn anaknya. Adik ipar saya pulak keberatan anaknya menikah dgn si arab ni. Anak saudara saya ni sekarang seorang pengajar di IPTA kita. Kesian adik ipar saya, dalam delema. Nampak gayanya sianak memang berhasrat nak kawin dgn si arab tu.