Friday, December 02, 2011

Together Again.

Salam...

Mungkin Dia mendengar rintihan saya, mungkin juga doa saya dimakbulkan, Dia kan yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Setiap doa lambat atau cepat akan dimakbulkan. Alhamdulillah doa saya cepat dikabulkan.

Semenjak hubby bertugas di Pantai Timur setiap waktu saya berdoa supaya hubby dapat bertugas di Kl dan dapat tinggal bersama semula. Kalau dulu saya biasa ditinggalkan tapi masa tu saya sibuk  bekerja. Tapi sekarang saya hanya surirumah sepenuh masa, terasa sunyi sangat tanpa hubby ada disamping. Kalau pun balik hanya seketika mujurlah talipon dan internet yang dapat menghubungkan kami setiap waktu dan kadang2 berkali2 dalam sehari.

Setelah 4 bulan bekerja disana akhinya hubby dapat bertugas disini semula, seronok tidak terkata. Suasana rumah meriah kembali dan yang paling saya suka dapat membuat semula aktiviti yang selalu saya dan hubby lakukan. Salah satunya JJCM setiap minggu. Bukan bermakna saya langsung tak ke mana2 selama 4 bulan tapi kadang2 waktu diperuntukan terlalu singkat.


Dalam seronok ada juga rasa terkilan sebab saya tak merasa nak duduk rumah besar. Kalau ikut perancangan sekiranya saya berpindah ke tempat hubby kami akan tinggal di rumah banglo yang hubby sewa. Kalau kat Kl tak mampu weh....Hubby dah buat perancangan disana nanti cuma beli barang2 yang perlu sahaja sebab kami tinggal cuma 4 tahun. Tapi itulah yang di katakan kita hanya merancang Allah jua yang menentukan.

berangan
cikmanggis bertanya sudah ke saya berpindah ...jawapannya... saya masih disini dan tak akan berpindah ke Terengganu.

Acik Erna... hubby Zai dah kerja kat Kl semula ke?...jawapannya... ya...tu sebab aktiviti JJCM aktif semula hahaha...

Gambar ihsan dari google.

12 comments:

cikmanggis said...

alhamdulillah .tumpang gembira:)..rindu nak balik Putrajaya ni:)..rindu dapur..rindu kamar tidur..rindu bantal busuk....

MulutPayau said...

Assalamualaikum kak Zai...semoga kak Zai sihat..
Alhmdulillah...tumpang gembira...Kat mana pun tak kisahkan..asalkan bersama tersayang...

Pn Kartini said...

Asalamualaikum my dear kak Zai:)

Alhamdulillah.....tini tumpang happy ..tersenyum bila baca n3 akak nii...pastinya berbunga2 Di hati akak....syukur:)

saniah said...

kak zai...Alhamdulillah husband dah balik duduk rumah sendiri..takyah la ddk rumah besar tapi rumah org..kecik2 pun rumah sendiri kan...:)

Dah nama pun the other half kan..kalau hubby takde memang takde mood nak buat aktiviti sendirian kan..wahh lepas ni meronda sakan lah kak zai..tumpang happy ..

Zaitun said...

cikmanggis

Hehehe...semua benda yang dirindu tu dah sebati dengan diri kita sendiri kan,tak kiralah macamana rupanya.

Zaitun said...

MulutPayau

Salam MP...terima kasih.

Yang penting sentiasa ada disamping,senang kalau sakit pening.

Zaitun said...

Pn Kartini

Salam Tinie...masa muda2 dulu kak Zai selalu ditinggalkan tapi sekarang rasa sunyi sangat walaupun hanya sekejap.Mungkin sebab perasaan macam tu mak kita susah sangat nak tinggalkan ayah,lagi tua lagi rasa rindu hehehe...

Zaitun said...

saniah

Betul kata saniah biar rumah kecil asalkan bersama.

Kak Zai dengan hubby banyak persamaan, apa yang kami lakukan selalunya bersama.InsyaAllah kalau sihat memang itulah yang kak Zai suka.

azieazah said...

Begitulah kan Kak Zai... bila The Other Half tiada di sisi, terasa tidak lengkap kehidupan kita. Ada saja yang kurang di sana sini.

alhamdulillah, kini kembali bersatu. Pasti lebih ceria nak berjalan ke mana-mana.

Acik Erna said...

Alhamdulillah..tak le zai sunyi sangat kan..boleh pulak meneruskan xtvt

Nieda said...

Dapat bayangkan keseronokan hati kak zai bila suami balik tinggal bersama.

Lady Lavender said...

waaa..baguslah camtu akak. tak dpt duk umah besar pun takpe asal hati senang kan!