Friday, October 14, 2011

Selera Kampung

Masak sayur kampung

pucuk ubi,petai,tempoyak dan bahan2 rencah

dah masak


Jiran bagi keledek.

talam keledek


Ambik recepi dari anymz, Saya c/p minta dihalalkan dan terima kasih. Kuihnya memang sedap.

18 comments:

Amie said...

Assalamualaikum.....
tuan rumah tengah makan ke....aduiiii sedapnya lauk! makankan sikit untuk kita ye.... dah ngences ni...

Nieda said...

kak ai...saya tak pernah try makan petai msak dgn pucuk ubi. mcm masak lemak cili padi ke

ibuintan said...

wah... masak lomak negori tu, pedas tak kakzai

azieazah said...

Tengok menu tu tingat masa saya mula-mula kahwin dulu. Nak belajar masak lauk Negeri konon (maklum suami orang N9), tapi pucuk ubi tidak dipotong halus/hiris tapi rebus sehelai sehelai.

sudahnya ada orang makan tercekik. hehehee serik saya.

Zaitun said...

Amie

Salam Amie...jarang kak Zai masak gulai sebegini tak ada kroni nak share makan hehehe...

Zaitun said...

Nieda

Ha'ah macam masak lemak cili api,kuahnya pekat sikit sebab ada tempoyak.

Zaitun said...

ibuintan

Dah namanya pun lemak cili api mestilah pedas,berasap telinga,hahaha...

Zaitun said...

azieazah

Kalau kahwin dengan orang N9 tak sah tak ada masak lemak cili api kan.Tapi tak jauh sangat beza dengan masakan orang Perak.

Kamariah Awang said...

Wah... memang sedap betul tuu..!

Acik Erna said...

Assallam zaitun..tengok gambar cantik je kuning nya tadi..ingatkan talam ubi..rupanya keledek ye.

cikmanggis said...

pagi pagi nampak menu kg ni dah mula lapar tapi tak masak tengahai ni sb ada jemputan kenduri kawen.Jika dapat sayur/lauk kampung cam ni ,makan bertambah tambah ni.

aNIe said...

Kak... anie suka sgt gulai kampung...tak boleh nak tolak... dpt pucuk ubi dengan petai buat ulam... habis diet tau...hehehe

saniah said...

hemm lama tk buat masak lemak gini..sedapp nampak..:D

Nida said...

Kak Zai..

Sungguh derita batinku di sini melihat pucuk ubi masak lemak tu... dah dua tahun tak makan... uwaaaaaa (sini takdok)

sal said...

sedap2 hidangan kali ini...talam dan pucuk2 masak lemak menambah selera..sukanya masakan kampung..

Hamizah said...

sgl mskan sedap bila ada petai

MulutPayau said...

sedapnya.....!!!!!!kalau dapat makan mcm ni maunya bertambah pnggan...

intan morsalin said...

lauk tu mmg sya ska kak.....sedapnya..talam ubi tu pon best...huhuhuh..rindu kat masakan mak