Monday, July 18, 2011

All in One

Lama tak menjenguk blog agak sibuk sikit macam2 kena buat kebetulan hubby ada balik. Kalau hubby ada bolehlah uruskan macam2 benda sebab saya dah tak berani nak bawa kereta ke tempat2 yang agak sesak dan ke tengah2 bandar.

Dapat pergi ziarah kakak yang kurang sihat, suka sangat dia kami datang sangkanya Mimi datang sekali, anak buah kesayangannya. Masa pergi saya bawa bubur durian dan pulut, lepas tu bawa apam dot dot. Kebetulan anaknya baca blog saya nampak saya dah buat apam tu dia pun minta buatkan. Kali kedua buat apam tu saya tambahkan yogurt rasanya lagi sedap dan bau telur pun berkurangan, tak macam pertama kali buat memang ada berbau sikit.

Semalam dapat berita mak sahabat lama yang tinggal di Melaka meninggal tapi dah 4 hari baru bagi tahu. Katanya dia agak panik sebab tak menyangka  maknya akan pergi sebab tak sakit apa2 cuma demam biasa aje. Ramai juga diantara saudara mara dan rakan2 yang tak dapat berita pada hari meninggal lagi pun jenazah di kebumikan dihari yang sama. Al-Fatihah buat arwah semoga rohnya dicucuri rahmat.

Adik terlalu gembira sebab  kelmarin Pak Latip hantar mesej untuknya dari Mekah, mendoakan kejayaannya dalam pelajaran dan peperiksaan. Terima kasih buat Pak Latip yang sudi mengingat anak saya dan sungguh terharu bila selalu sangat membahasakan anakanda pada adik. Semoga Pak Latip sihat2 di sana dan mendapat umrah yang Mabrur.

26 comments:

Tirana said...

Salam kak Zai...perut terus terasa lapar bila sebut bubur durian dan pulut...hmmmm...sedapnya.. Oppsss saya puasa hari ni...hehehe

azi said...

Salam Kak Zai..
Seronok ye kak bila Hubby balikkan..bolehlah manja2 dan berjalan2..:)
Akak..bila baca akak sebut bubur durian..terus rasa lapar...tapi bila saya buat hari tu..tak makan pun..he..he..

Zaitun said...

Tirana

Salam Tirana...Owh puasa... takpe petang nanti boleh buat untuk juadah berbuka.

Zaitun said...

azi

Salam azi...masa hubby ada bolehlah tolong buat kerja2 yang tertangguh.

Sedap kalau orang lain yang masak.Hari tu kak Zai masak satu periuk besar...licin hehe....

Kakzakie said...

Bestnya dapat akrab dgn Pak Latip. Mesti kalau ada buku baru dah dapat baca dulu macam 4 imam hari itu kan...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Kak Zai,

dah lama teringin nak makan pulut dengan pengat durian.. huhu.


saya tak pernah buat lagi pulut biasa @ kuning. Nampaknya kena cuba lepas ni..

Zaitun said...

Kakzakie

Entah apalah tuahnya anak saya tu kakzakie,dia memang rapat dengan Pak Latip dan kalau ada buku yang baru keluar selalunya Pak latip akan bagi free saja.

Zaitun said...

Azrina0307

kalau kak Zai buat bubur durian mesti makan dengan pulut tapi pulutnya tak dikukus, masak macam nasi guna santan cair.

Reen cubalah buat senang aje.

Nieda said...

Pernah makan durian , pulut dan santan .Mcm org Perlis makan mangga dgn pulut. Sedap.

Nida said...

Salam kak Zai..

Alfatihah buat yang tiada...

Sedapnya bubur durian.. sini harga 3 ulas durian frozen tersangatlah mahal..huhu

wahida said...

akak bila nak buat apam polkadot utk saya lak? hehe...

cikmanggis said...

semasa ayah Cm meninggal cm rasa tak percaya jugak sebab beberapa jam sebelum dia tenat dia cakap dia dah ok..tak payah balik sebab malam dan jauh ..beberapa jam kemudian dah tenat....masa mula mula meninggal tesangat lah sedih tetapi sekarang rasa tersangat lah rindu padanya...

Zaitun said...

Nieda

Kalau ditempat kak Zai makanan tu dipanggil serawa durian dan kalau mangga pula namanya serawa mangga.

Zaitun said...

Nida

Salam Nida...memang durian agak mahal kalau diluar negara tapi ramai ke penggemarnya.

Sabarlah bila balik nanti insyaAllah dapat makan.

Zaitun said...

wahida

Kalau datang rumah kak Zai boleh aje tapi kena calling2 dulu.

Zaitun said...

cikmanggis

Salam cm...saya dah rasa macam yang cm alami,pergi dengan tiba2,memang tak percaya tapi itulah takdir,kita hanya hambanya,redo ajelah,kita juga akan menyusul.

sal said...

sedapnya bubur durian..
tambah best hubby kak zai balik, terasa tak sunyi apb jumpa ..

hani@debumelukut said...

bila dikau ada, segalanya lebih sedap..bubur durian tu pun kalau makan seorang tak sedap mana...

Zaitun said...

sal

Bagi penggemar durian memanglah bubur durian tu sedap tambah lagi kalau ada partner makan sama2 bertambah sedap dan meriah hehe....

Zaitun said...

hani@debumelukut

Bubur durian tu kalau cukup manis dan lemaknya memang sedap, makan pula dengan orang yang kita rindu lagi bertambah sedap hahaha....

azieazah said...

Salam Kak Zai,
banyak betul cerita yang saya ketinggalan sebab sibuk juga kebelakangan ini.

Kehidupan seharian kita ada pasang surut, kan?



Sebal: Bahasa Indahnya ialah Kesal...!

Nieza said...

Assalam Kak Zai, apa khabar? alhamdulillah kakak kak zai pun dah sihat yer. Al-fatihah buat arwah emak kwn kak zai..ya la kekadang yg tak sakit pun boleh meninggal kan..sudah janji Allah begitu.

ibuintan said...

masih sibuk lagi ke kakzai

bila abang pulang mestila beri tumpuan utama padanya ..kan tambahan dah duduk jauh ni

Acik Erna said...

assalam zai..banayak perkara boleh diselesaikan bila suami zai ada kan..

suri solehah said...

kak zai..teringin pulak bubur durian tu..suri bukan apa tahan perasaan nak beli durian tapi diaorg jual kat sini mahal sangat..sdgkan kat luar dah murah habsi dah sekarang ni

Kamariah Awang said...

Zai... dah xpert nampaknya buat apam dotdot, sampai ada request! Hihihi...