Sunday, June 05, 2011

Sepanjang percutian

Dah 2 hari balik dari bercuti tapi badan masih terasa letih. Mulanya kami bercadang pergi ke Terengganu saja tapi disebabkan Mimi tak ikut masa saya pergi tahun lepas kami teruskan percutian ke kelantan. Sepanjang jalan ramai orang berniaga ada jual lemang. buah2an dan yang paling terkejut tengok buah nangka madu yang besar2, ada yang sebiji beratnya sampai 20 kilo.


Masa pergi tahun lepas saya tak sempat nak makan kat restoren yang terkenal dengan nasi ulam tapi kali ni saya pergi 2 kali. Hari pertama pergi berempat besoknya pergi lagi tapi cuma saya dan anak2 saja. Memang puas makan sampai malam saya tak larat nak makan lagi. Negeri Kelantan memang kaya dengan makanan yang sedap2 tapi kena tahu tempatnya.


udang dan sotong goreng

serawa mangga

Tahun lepas ke Rantau Panjang seronok membeli belah  pinggan mangkuk tapi kali ni saya cuma shopping kat Pasar Khadijah saja. Adalah sedikit membeli kain2 dan tudung untuk persedian hari raya, nanti tak payah nak beli lagi.



2 orang model menggayakan topi yang baru dibeli

Jalan2 kat bandar Kota Baharu tetiba dengar siren polis dibelakang, cermin gelap tak nampak sultan cuma dapat tangkap gambar keretanya.


Masa balik ikut Gua Musang  lepas tu masuk hingway Cameron Highland tapi tak singgah. Bermalam di Ipoh rumah anak buah sebab terlalu penat, besoknya baru kami balik ke Kl.

15 comments:

Tirana said...

Wah bestnya..baru balik dari bercuti rupanya.. Penat tapi happy kan kak Zai?

hani@debumelukut said...

saya pun baru balik dari bercuti jugak..penat sungguh badan lama ni

sal said...

wah dah balik..

happy holidy..tentu banyk kenangan membeli belah ye..

kenangan manis yg akan terpahat di minda..huhu

selamat berehat pulak..

azi said...

Salam akak...
Akak...seronoknya akak pegi bercuti kat Tganu & kelantan...saya last pegi tahun 2009...memang seronok pegi jalan2kan kak...

Kakzakie said...

Assalamualaikum Kak Zai,

Walau letih tapi puas. Nangka macam expo pertanian di KL hari itu besarnya...

Kain-baju mesti Kak Zai borong banyak buat raya :)

Acik Erna said...

assalam zai..sama la kiota..kalau kekelantan..agenda utamanya mesti nak makan..
berjalan best kan..yang kurang bestnya bila balik penat sangat..

anie,Nagoya said...

huhuhu...cuti sakan.buah tgn tuk kita ada tak?hihihi....guwau je.bestnya dpt lepak2, jln2 dgn gumbira.....

Zaitun said...

Tirana

Kak Zai cuti2 malaysia aje tapi tetap seronok.

Zaitun said...

hani@debumelukut

Jalan2 juga kita ya tentu banyak kenangan kan.

Zaitun said...

sal

Kenangan membeli belah, ada yang terpaut dihati tapi terlalu mahal sebab dah borong yang lain huhu...

Zaitun said...

azi

Dah namanya pun jalan2 memang seronok tapi badan letih lepas tu poket bocor hehe...

Kenapa susah nak masuk blog azi.

Zaitun said...

kakzakie

Salam...tak lah memborong sangat cuma beli untuk raya nanti.

Zaitun said...

Acik Erna

Salam Erna...Kalau kena dengan selera kira memang sedap makan.

Badan penat tengok kain baju menimbun.

Zaitun said...

anie,Nagoya

Kak Zai beli buah tapi nak tunggu anie tentu dah busuk kan hehehe...

azi said...

Akak..saya datang lagi..
Akak..tah le kak..memang susah line sekarang ni..saya nak balas komen kawan2 pun susah..hilang macam tu saja...tapiiiii...akak jgn serik singgah ye..he..he..