Sunday, February 20, 2011

Trompah Japan

Tengah kemas2 jumpalah benda ni, dah lama simpan, anak pernah minta nak pakai tapi saya tak bagi kononnya sayang, bukan senang orang nak bagi hadiah, datang dari jauh pula tu, jadinya benda tu tersimpan lama dalam almari.


Hadiah ni diberi seorang rakan Japan hubby semasa bekerja di KLIA dulu, masa tu dia balik bercuti ke negaranya. Bila balik ke sini lagi dia bagi trompah ni sebagai hadiah, banyak juga barang lain yang dia bagi tapi hanya trompah ini saja yang masih dalam simpanan.

Mana tahu kalau anak perempuan kahwin nanti boleh juga digayakan dengan kimono. Tentu anie Nagoya boleh tolong carikan kimono ...kan...kan...   hehe gurau aje....

24 comments:

ibuintan said...

as salam kak zai,

sweet sangat, kalau pakai tu mesti jalan dengan penuh sopan santun kan...

kata mak mertua 'eloknya adab menantu aku'

Ibu Sayang said...

As salam kak zai,

woooo pakai dgbn kimono mesti cantik kak zai

kak Erna said...

as salam zai..betul kata ibuintan..kalau pakai tu..jalan mesti kena sopan santun..

sal said...

wah, masih cantik dan menawan.sesuai pakai ngan pakaian jepun yg wrna putih n vs trompah hitam yg masih elegen, cewah.. menyokong pulak nih..

anie,Nagoya said...

huhuhu...pengsan makcik nak adiahkan kimono.hihihihi....kalo bg pulus bila2 ms leh beli.gihihihi...

pakai kimono ms ambil gmbo kat stadio.

selipar tu pakai gan baju kurung pun cntik jg.

Zaitun said...

ibuintan

Salam ...ha'ah kalau pakai kimono jalan mesti terkedek2 langkah pun pendek2 aje hehehe...

Mak mertua pun melopong...

Zaitun said...

Ibu Sayang

Salam...Orangnya pun kenalah cantik juga kalau macam kak Zai lari....

Zaitun said...

kak Erna

Salam Erna...Kak Zai pun sokong laju lagi jalan itik.

Zaitun said...

sal

Simpan dalam almari tu lah masih elok.Nampaknya kena cari kimono tapi bukan murah harganya.

Zaitun said...

anie,Nagoya


Memang harganya mahal tapi takpe bila kak Zai nak nanti boleh kirim duit.Mata wang Rupiah boleh tak?kuangkuangkuang....

Abdul Munir Sanusi said...

Pergh memang cara kalau buat kahwin. Cun cun.

hnyhar said...

comelnye selipar tu kak zai..mesti lg comel jika kzai pakai ngan kimono..

Pn Kartini said...

salam my dear sis:)

teringat dulu2...
bergaya dgn trompah !!hehehe..
Cute jekk nampak trompah akak tu ekkk;)

Nieza said...

cantikla trompah tu kak...kalau saya sayang nk guna simpan jer buat kenangan..:)

fuzidss said...

comelnya trompah niiii. arigato

ainnoraini said...

cantik terompah tu...cute jer..

mase kecik2 dulu kalau gi surau suke gune terompah yg disediakan utk gune mase ambik wuduk kat surau tu....

sebab bile jln suke bunyi kasut tu...

sonata anak kancil said...

sangat cantik! memang sayang nak guna....lama2 terperok jugak! sayang-sayang-sayang...sekarang pun saya asyik mengemas2...macam2 jumpa! yang rosak - yang tak rosak....yang rosak apa lagi.....piunggggg....tong sampah

Zaitun said...

Abdul Munir sanusi

kalau Munir nak pinjam boleh tapi kenalah kaki calonnya kecik sebab gadis2 jepun selalunya berkaki kecik hehehe...

Zaitun said...

hnyhar

Trompah tu memang comel kalau di gandingkan dengan kimono tapi ya...ampun salah orang kalau kak Zai yang pakai kahkahkah...

Zaitun said...

Pn Kartini

Salam Tinie...Dulu kita bergaya dengan trompah kayu yang diatsnya plastik berwarna merah.Selalunya dipakai kalau pergi ke bilik kecik kan.

Zaitun said...

Nieza

Jadi macam kak Zai lah simpan dalam almari tak bagi anak pakai tak tahu sampai bila nak disimpan hehehe...

Zaitun said...

fuzidss

Pekenan ya...cantik kan.

Zaitun said...

ainnoraini

Dulu2 memang orang selalu guna trompah kalau pergi bilik air,tak licin lepas tu tahan lama.

Zaitun said...

sonata anak kancil

Ha'ah kan betul jugak sayang sayang sayang lama2 rosak juga.Lebih baik digunakan dari masuk tong sampah.Tu lah anak kak Zai kata mama kedekut,bukan kedekut sayang sangat sebab hadiah.