Tuesday, February 22, 2011

Dah 19 Tahun Dia Pergi

 gambar google

 Salam Terakhir....masih ingat 22hb Februari 1992.

16 comments:

Nuridah said...

Salam ziarah,

Zaman saya masih bersekolah dulu waktu nama Allahyarham Sudirman meletop2...kepintaran nya sering menjadi icon kami waktu bersekolah dulu...moga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan org yg beriman...al-fatihah.

anie,Nagoya said...

tak sangka.sudah 19thn beliau pergi.moga rohnya dtempat dikalangan org yg beriman.

sayangsayangibu said...

alfatihah
nangis masa tengok chn-555

Pn Kartini said...

salam my dear sis..:)

Al-Fatihah..
Moga roh dicucuri rahmat...

Memang minat dulu2!!!
Suka sgt merisik Khabar + Salam Terakhir..

ibuintan said...

alfaatihah moga rohnya dicucuri rahmat..

suka dengar lagu2nya

Zaitun said...

Nuridah

Salam...terima kasih sudi singgah.

Sudirman memang menjadi icon pada masa tu,singing lawyer,lagu2nya pula meletop2.

Zaitun said...

anie,Nagoya

Macam baru ajekan,tak sangka dah 19 tahun,kita doakan sama2.

Zaitun said...

sayangsayangibu

Memang meruntun hati bila tengok rancangan yang dikelolakannya.

Zaitun said...

Pn Kartini

Salam Tinie...Banyak lagu2 dia yang bestkan terutamanya balik kampung setiap nak raya orang akan nyanyi.

Zaitun said...

ibuintan

kak Zai pun suka lagu2nya sampai sekarang masih ada dalam simpanan,minat gilerrr....

aNIe said...

Kak Zai...dia pergipada usia muda...terlalu banyak impian dia yang masih belum tercapai...

Al-Fatiah buat Allahyarham Sudir...semoga rohnya dicucuri rahmat...

kak Erna said...

assalam zaitun..masih ingat lagi..masa saya kekedai..tauke2 kedai tu..tunjukkan suratkhabar yang ada berita kepergiannya..dalam surat khbar cina..
katanya..tak ada penyanyi melayu yang hebat macam sudirman Al Fatihah.

Zaitun said...

aNIe

Dia pergi diusia muda,tengah meletop2 famous,merana selepas ditinggalkan isteri tersayang.Kak Zai tak boleh lupa masa dia sakit,disembunyikan untuk merahsiakan keadaannya dari peminat2 dia.Semoga dia aman disana bersama orang2 yang beriaman.

Zaitun said...

kak Erna

Salam Erna...saya masa tu dikedai dobi tengah sibuk,hubby bawa surat khabar yang tajuknya Sudirman M...ingat lagi tak?cukup menyentuh perasaan,contraversi kan.Sebelum tu saya dah tahu melalui radio,saya nangis masa mula tahu sebab saya peminat gilerrr dia.Setiap konsert dia saya akan terpacak dimana saja.
Banyak cerita dan gambar dia dalam surat khabar saya simpan tapi sekarang tak tahu mana pergi sebab my hubby pernah cemburu.

ainnoraini said...

sedih saye kak zai..mase dulu2 dgr kematian aruah ni...

alfatihah untuk aruah...

kalau ade rancangannye kat tv saye pasti nengok...tapi mmg sedih..

Zaitun said...

ainnoraini

Memang ramai yang sedih dengan pemergian arwah Sudirman,berbulan orang asyik cerita pasal dia,peminatnya boleh dikatakan menyeluruh tak kira tua atau muda.Dah tu pulak masa dia sakit ramai yang tak tahu itu yang buat orang sedih sangat.