Tuesday, November 30, 2010

Asah Bakat


Bila cuti sekolah baru siadik pegang benda ni....jawabnya... suara sumbang...banyak notes lupa...  hentam aje lah labu...


Yang ini kakak punya ...tersimpan dalam casenya ...tak digunakan juga ...alasan... sibuk dengan studies....

 Siadik cuba mainkan... sumbang...

Dulu masing2 pergi class...setiap hari Ahad sibuklah si ibu dan si baba mengantar anak...tapi akhirnya sijil tak dapat...kemahiran pun lupa....

27 comments:

ckLah@xiiinam said...

Salam kakZai...
Anak bongsu saya pun belajar biola. Kakaknya kata, sesak-sesak esok, boleh duduk tepi jambatan, letak mangkuk kat depan. Main biola....

Nakal sungguh!
(Kakaknya main piano ikut gerak hati...memang tak pernah belajar di kelas....belasah je)

Zaitun said...

ckLah@xiinam

W'salam...sama minat anak kita.Betul juga tu kalau kat luar negara ramai yang buat,banyak dapat fulus.

Anak buah kak Zai praktis ikut internet aje boleh pandai.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Salam Kak Zai,

kat kawasan saya ni jangan kata nak belajar main biola kak... art class pun tak ada...

kesian pada Along.

kak Erna said...

salam zai..yang penting minat kan.kalau ada minat tu.lama2 nanti..dia pandai jugak..cuti sekolah ni..kalau adik petik hari2..ingat dia semula tu..

sonata anak kancil said...

salam...bagus kalau ade bakat ni...terus la belajar...anak kecik saya dah berhenti main piano -tertonggoklah piano tengah rumah !

anie,Nagoya said...

sekom kak Zai,

ooo....rupa2nya kk Zai ada kemahiran lam muzik?hihihi....cuba le lagi.jgn putus asa.asah bakat yg ada.

fa10 said...

saya? tak tahu kedua2nya....

Zaitun said...

a.z.r.i.n.a

w'salam...masa kak Zai antar anak dulu pun agak jauh juga tapi dia orang dah minat terpaksa ikut,kena berkorban masa lah.

Zaitun said...

kak Erna

w'salam...kadang2 aje datang rajinnya itu yang membuat lupa.Bukunya ada,internet pun boleh tengok tapi ikut mood.

Zaitun said...

sonata anak kancil

W'salam...budak2 ni masa dia nak belajar tak sempat2 nak beli tapi tak buat sungguh2.Sayang juga separuh jalan sebab dah banyak duit keluar.

Zaitun said...

anie,Nagoya

W'salam anie...kak Zai mahir pegang periuk belanga aje kalau benda2 tu jari jemari ni dah keras hehehe...

Zaitun said...

fa10

kalau minat ada boleh belajar.

Ati Masrif said...

salam kenal.

pandai main tu semua
bestlah..taklah boring
dok dgr lagu di radio jer

Zaitun said...

Salam kenal kembali

Terima kasih sudi singgah...tak pandai sangat pun cuma suka2 nak belajar.

Hamizah said...

saya xtau apa2 psl muzik..hehehe

Ibu Sayang said...

Salam Kak Zai,

Kalau begitu saya namakan keluarga seni jari. Si adik jari piano, si kakak jari biola si mama jari jemari menari. hihihi

Pn Kartini said...

salam my lovely Sis:)

aduhaii..nampaknyaaa org sini memang buta terusss main alat2 muzik nihh..huhuu..tak dek bakat laah sis!!

Abdul Munir Sanusi said...

boleh tahan adik ni dia punya otai. keh keh keh.

Zaitun said...

Hamizah

kak Zai dan hubby pun tak pandai main alat muzik tapi ramai diantara sepupu anak pandai.

Zaitun said...

Ibu Sayang

W'salam...Kak Zai tak ada bakat, kalau menari yang tak ikut step bolehlah kot itu pun dah tercungap2 hehehe......

Zaitun said...

Pn Kartini

W'salam Tinie...takde bakat dalam muzik tapi mungkin bakat lain banyak.

Zaitun said...

Abdul Munir Sanusi

Takde lah otai biasa2 aje,pada tak buat apa2 lebih baik belajar sesuatu.

ummu said...

assalamualaikum kak zai
masa cuti sekolah begini,aktiviti anak2 mesti ada kan,kak. macam anak saya,umurnya 6 thun,kalau takde aktiviti,mulalah dia nak meragam je.

DAMAI IMPIAN D'BANGI said...

Beruntung anak2 akak dapat peluang belajar main muzik..sayang klu terbiar begitu saja bakat yg ada, usahakan mereka bergiat aktif kembali nanti.

AuntieYan said...

Salam Eton,

Beruntung anak-anak sekarang, anak AY Si Jim ada gitar, masa memula tuh, bengit le telinga mendengar bunyi sumbangnya, dah lama tu macam ok gak. Dia belajar sendiri je, belajar juga sesikit dengan kenkawan...tapi, tulah hangat-hangat tahi ayam je...la ni dah berabuk gitarnya.

aNIe said...

Salam kak... sayang bakat dan ilmu yang ada tu... kena belajar balik tu...

Anie suka dengar bisikan biola...

azieazah said...

Benarlah KAK ZAI.
bukan semua orang ada bakat yg dianugerahkan.
Tak belajar banyak pun, tapi berbakat di luar dugaan.

Bagi yg kurang berbakat, tapi minat mendalam pasti boleh menyerlah.

Saya suka biola. Kasi main lagu SENJAKALA satuuuu...!