Monday, July 13, 2015

Cepat dan Mudah.

Assalamualaikum....



Homemade coconut shake



Daging air asam.


Macam2 jenis masakan daging sudah dibuat seperti masak kicap, rendang, sup, asam pedas akhirnya buat pulak daging air asam. Mudah dan cepat cuma rebus daging bagi lembut lepas tu sediakan air asamnya. Potong bawang, cili, bubuh belacan sikit lepas tu perah asam limau, siap.


P/S: Tidak lama lagi Ramadhan akan berakhir dan Syawal akan menjelma. Bagi yang masih nak mengumpul pahala besar masih ada waktu untuk melakukannya in shaa Allah.


6 comments:

Jari Manis said...

daging air asam tu my feveret kak Zai...ishhhh dapnye!!!

selamat hari raya maaf Zahir dan Batin ye kak Zai sepanjang perkenalan kita di alam maya jika ada salah dan silap ye

paridah said...

memang sedap daging air asam ni selalunya mak kak buat malam raya utk buka puasa...selamat hari raya zai n famili maaf zahir batin.

saniah ibrahim said...

sedap kak zai apatah lagi buat menu berbuka dengan makanan rebus atau bakar cicah air asam macam ni....
sya juga ingin mengucapkan selamat hariraya ,maaf zahir batin andai ada komen2 yg menyinggungkan di sepanjang kehadiran sya di blog kak zai ni,terima kasih juga kerana sudi menjadi sahabat walau sekadar di alam maya.

Kakzakie said...

Kakak suka ni Kak Zai
Lagi-lagi air asam dia guna cili padi laaagi best!

NEKCIK said...

Nekcik tak pernah buat ni..orang utara suka buat camni kan Zai

hainom OKje said...

Kak Zai....mcm teringin pulak nak buat daging cenggitu. Pepagi ni dah terliur....alahai....