Friday, May 31, 2013

Suka Tapi.........

Salam...

Selamat bercuti buat rakan2 yang sedang melancong....

Terima kasih saya ucapkan buat rakan2 yang singgah khasnya IndaMarya, Irfa, Acik Erna, Makchaq, mamawana, azi, sal, JunAina, sitiezahim, Sue @ Nenie, saniah dan cik mid.yang sudi tinggalkan comment. Rupanya ramai juga yang prihatin tentang kenaikan barang ya...siapalah kita yang nak bersuara kan lebih2 lagi tak siapa yang nak mendengar....Pasrah ajelah...kalau terserempak dengan orang yang kurang berkemampuan kita cuba hulurkan sedikit bantuan. Mudah2an dengan bantuan yang kita hulurkan mereka juga boleh merasa apa yang kita makan.

...............................

Hubby jarang balik ke rumah kalau hari Jumaat...katanya dia lebih selesa solat Jumaat ditempat kerja.
Banyak masa terbuang ditengah jalan mana lagi jam semuanya berebut nak kejar masa. Hari ini hubby balik tentu ada sebab....masa dia buka booth kereta saya nampak banyak betul beg plastik yang besar2. Masuk rumah...Ya Allah... banyaknya barang yang dia beli...tanpa saya diberitahu terlebih dahulu rupanya dia memborong sale Harvey Norman di Citta Mall.



dapur letrik

vacuum n rice cooker

oven

Inilah kerja hubby... tanpa ada perbincangan... dia beli ikut suka dia. Bukan saya tak menghargai tapi rumah sudah jadi gudang penyimpan barang sebab ada sesetengah barang itu tidak pernah digunakan langsung dan tidak juga diperlukan sangat.

p/s...macamlah isteri dia rajin sangat buat baking segala kihkihkih...............

9 comments:

Kakzakie said...

Ya Allah... Kak Zai kalau kakak suka dan lompat-lompat kegembiraan dapat itu semua. Rumah Kak Zai dah banyak sangat agaknya ye. Kalau kakak dapat barang baru senyum lebar sampai teliga..

Mesti murahlah tu en abg Kak Zai beli banyak:)

IndaMarya said...

bestnya dia beli semua tu..kalau saya melompat sampai ceiling..suka

azi said...

Salam Kak Zai..
seronoknya saya kalau dapat macam tu...he..he..akak patut bersyukur tau dapat suami rajin membeli acam tu....kalau akak tak nak, pos mai sini...he..he..

saniah said...

Wahhh oven tu yg best tu..;)
Tapi saya ni tunggu barang lama rosak baru nak beli baru....hubby pun tunggu saya minta baru nak beli..hihi mcm2 org kan?
Selamat berbaking kak...;)

sal said...

banyaknya...alhamdulillah..lepas ni mungkin tergerak hati nak gunakannya..

BUNDA a.k.a KN said...

assalam,

Alhamdulillah...banyaknya..

ainnoraini said...

Alhamdulillah kak zai..kalau saya senyum je sepanjang hari..dpt mcm2 brg...

Acik Erna said...

assalam zai..seronoknya..kalau saya pun lompat bintang..seronok sangat

nea lopah said...

Bole buat hadiah cabutan bertuah ni. hehe