Monday, May 13, 2013

Pemberian Anak Sempena Hari Ibu...

Salam...

Semalam pergi jalan2 kat Subang Parade...ronda kat tempat pinggan mangkuk. Jumpa balang kuih yang nak digunakan untuk mengisi cookies untuk anak buah hubby. Masa ronda2 tu nampak satu mangkuk ...cantik. Dah ada satu tapi tidak warna putih. Pegang lama2 tak perasan adik ada kat belakang. Dia terus ambik dari belakang dan tanpa saya sedari terus menuju ke kaunter kebetulan hubby pun ada kat kaunter sebelah. Saya suruh berikan pada hubby tapi dia menggeleng lalu membayar dengan duit dia sendiri. Saya cakap dari belakang...adik bagi hadiah untuk mama ke?...dia terus senyum dan orang2 yang dekat dengan kaunter pun semua senyum tengok gelagat adik.

Inilah dia mangkuk yang dibeli adik untuk saya hehehe...


 saya pilih...

adik bayar pakai duit sendiri

Dalam masa itu Mimi menghampiri saya...katanya adik suruh akak beli steamboat pan kononya nak kongsi bayar ...Kata adik lagi... akak bayar dulu nanti adik bayar ansuran dengan akak...gelak besar saya dibuatnya. Siapalah tak geli hati...berangan nak bagi hadiah besar sedangkan duit ditangan tak mencukupi kihkihkih....Ada hati adik memberi cadangan sedangkan kedua2nya masih belajar. Walau bagaimana pun saya tetap bangga dan gembira dengan niat baik mereka. Saya sangat2 bersyukur dengan keikhlasan yang ada pada anak2...alhamdulillah... kaya dengan kasih sayang....

Jubah kat bawah ni pula duit dari anak lelaki saya....satu hari saya pergi jalan2 dengan isteri dia. Adalah satu jubah saya berkenan tapi mengenangkan baru aje beli satu jadi niat itu saya pendamkan. Selepas beberapa hari anak talipon tanya khabar...tanya apa saya beli masa keluar dengan isteri dia. Adalah cerita pasal jubah... lepas itu katanya... nanti abang bank in duit untuk mama beli. Saya kata tak payah susah2... kalau saya nak beli saya pun ada duit. Petangnya isteri dia datang rumah terus hulur duit...katanya abang suruh bagi mama duit untuk beli jubah. Besar kemungkinan dia sudah bank in duit melalui isteri dia...syukur alhamdulillah.




Bertambah lagi koleksi jubah hitam saya...hehehe...


13 comments:

pB said...

reseki jangan ditolak

JunAina said...

Kita medidik dan mencorak anak2 baik didikan baiklah hasilnya.

Nur-nba said...

Bertuah akak dapat anak2 yang baik dan pandai menghargai ibunya.. Selamat Hari Ibu juga buat Kak Zai..

MulutPayau said...

Alhmdulillah...bertuah punya anak yg sentiasa menghargai ibu...
Cantik jubah tu kak...

suri solehah said...

Syahdunya baca,,,mesti menitis air mata masa terima tu kan kak

Nieda ramly said...

rezeki ada anak2 yg baik budi dgn maMA

Mak Long a.k.a Kunang-kunang said...

Alhamdulillah, Anak-anak ingat dan sayang pada ibunya. Itulah harapan kita kan Zai.

Cantik jubah tu.

saniah said...

Tu la kelakar si adik ni...hihi
Seronok kan bila anak2 tahu menghargai kita...Alhamdulillah...k.zai mmg ibu yg terbaik... ;)

lady lavender said...

Happy for u k.zai...harapnya anak2 saya juga tahu menghargai kami nti. Walau apa yg anak2 bagi nilainya cukup bermakna untuk setiap ibu :)

lady lavender said...

Happy for u k.zai...harapnya anak2 saya juga tahu menghargai kami nti. Walau apa yg anak2 bagi nilainya cukup bermakna untuk setiap ibu :)

Kakzakie said...

Alhamdulillah... suka kakak bila baca N3 macam ini. Terasa sejuk hati sebab kakak pun dah jadi mama kan Kak Zai cuma mereka belum pandai cari duit...

azi said...

Selamat hari Ibu buat Kak Zai tersayang...semoga terus bahagia selalu ye...:)

p/s cantik bekas putih tu Kak Zai, saya pun suka..bertuah Kak Zai dapat hadiah dari anak-anak...Jubah pun cantik...

ibuintan said...

slamat hari Ibu kak Zai... cantik jubah tu... sy pun suka jubah warna hitam